Керівник Галицького автомобільного клубу Сергій Єженков презентував результат чотирирічної роботи по створенню унікального спортивного об’єкту.
Війна, що триває вже понад три роки, посунула на задній план всі надії, наміри та мрії, пов’язані з автомобільним спортом. Гонщики та судді, фотографи та механіки – всі відклали в бік свої спортивні амбіції та направили зусилля на оборону нашої країни від загарбників. В результаті у людей, далеких від світу змагань, склалось враження, що автоспорт в Україні якщо й не помер, то, принаймні, перебуває в летаргічному сні.
Втім, те, що деяких процесів не видно, зовсім не означає, що їх насправді нема. Чотири роки Галицький автомобільний клуб та керівництво еколандшафтного парку «Козацька Слобода Раковець» неквапливо, але впевнено працювали над створенням унікального спортивного об’єкту – стаціонарної траси для паралельних перегонів. І коли настав час відкрити завісу над цим проектом – ми одразу ж звернулись до голови ГАКу Сергія Єженкова з проханням розповісти щось більше, аніж сухі факти.
«Ралі в Україні»: Сергій Петрович, днями ви опублікували красиве відео з траси для паралельних гонок «Лавандова Гора», яка знаходиться в Дрогобицькому районі. Ми знаємо, що ви почали будувати її ще до війни – і тепер, очевидно, роботу закінчено?
Сергій Єженков: Не повністю. Потрібно зробити ще деякі підсипки, доробити одну перемичку та узбіччя, і, головне, утрамбувати все це катком. Для зйомки відео ми запустили по трасі квадроцикли – якраз через те, що для легковиків дорога ще не придатна. Тільки цієї зими ми засипали її вапняком – а треба ще додати покриттю щільності, щоби його не руйнували автомобілі. Але основну частину робіт дійсно закінчено.
«Ралі в Україні»: Чи можна дізнатись якісь основні характеристики траси?
Сергій Єженков: Порівняно з початковою концепцією, довжина траси дещо зменшилась. Згідно проекту, вона мала перевищувати 3 км, в реальності довжина сумарної дистанції двох доріжок дорівнює 2400 м (Від редакції: довжина Херсонської паралельки – 1950 м, Маріупольської – 2340 м). Середня ширина доріжки 5-6 метрів, в поворотах – 8-10 метрів. Ми виходили, перш за все, з того, що траса має бути динамічною та видовищною одночасно. Сподіваюсь, це нам вдалось.
«Ралі в Україні»: Цікаво, які ж плани Галицького автоклубу по відношенню до цієї траси? Буде серія змагань з паралельних гонок чи щось інше?
Сергій Єженков: В перспективі – буде і серія змагань з паралельних гонок, і певна промо-частина для якогось з етапів ралійного чемпіонату. Звісно ж, враховуючи ситуацію в країні, це не буде скоро – але задуми в нас саме такі. Конкретно зараз ми вивчаємо регламентуючі документи Кубку України з паралельних гонок, який проводився приблизно двадцять років тому. Візьмемо звідти якісь положення, адаптуємо до сучасних вимог. Навіщо ж винаходити велосипед, який вже колись добре працював?
З найближчого – ми плануємо 14-15 червня зробити щось на кшталт урочистого відкриття траси. Запросити біля десяти екіпажів, які б і позмагались, і відпочили пару днів. Просто запросити гостей на відкриття і фуршет – це одне, але хотілось би все ж, щоби подія мала якийсь змагальний присмак. Хай навіть це матиме тестовий характер – це також добре, адже можна буде почути зворотній зв’язок, побачити, як тримається траса.
«Ралі в Україні»: Стосовно змагань – хотілося б ще почути якісь новини про гірські гонки, якщо вони плануються.
Сергій Єженков: Так, плануються. Скоріше за все, ми, як і торік, проведемо клубне змагання спочатку на Ужоцькому перевалі з орієнтовною датою 17-18 травня. Саме на ці дати зараз готуємо документацію, узгоджуємо з обласною адміністрацією. Потім, можливо, спробуємо ще одну нову доріжку, на якій змагання раніше не проводились. Маю на увазі ще один цікавий серпантин, на якому відносно невеликий потік транспорту, що якраз підходить для наших цілей. Також ми не полишаємо надії на відродження гірських гонок у Львівській області.
«Ралі в Україні»: Окреме питання, яке ми чули від багатьох спортсменів – якими будуть актуальні технічні вимоги? Адже не секрет, що в багатьох закінчились омологації на ремені, шоломи, сидіння і інше обладнання. Яка позиція організатора по цьому питанню?
Сергій Єженков: Я буду підходити до кожного випадку індивідуально. Будемо ретельно оглядати всі засоби безпеки, шоломи, ремені, оцінювати реальний стан кожної речі. Звісно ж, все буде узгоджено з технічними комісарами. Відмовляти у старті за формальними ознаками ми не будемо. Якщо вже торік ми допускали до старту аматорів на серійних автомобілях, то відмовити спортсменам через формально прострочені ремені було би не дуже справедливо.
«Ралі в Україні»: Повертаючись до нової траси – чи розглядається можливість проводити на ній якісь тренувальні збори або тестові заїзди?
Сергій Єженков: Наразі у нас із господарем «Козацької Слободи» Львом Ярославовичем Грицаком існує наступна домовленість: Галицький автоклуб відповідальний за проведення на цій трасі змагань. Нехай це буде одна, дві чи три гонки на рік – нас цікавлять виключно змагання. Все решта – питання власника території. Плануючи трасу, ми передбачили все, щоби вона не заважала відвідувачам комплексу, не перекривала пішохідні маршрути або виїзди на парковки. Тепер, коли трасу буде закінчено та офіційно відкрито, кожен бажаючий зможе напряму зв’язатись з екопарком «Козацька Слобода Раковець» і домовитись про тести або тренування.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Галицький автоклуб