Незважаючи на «карантинні ускладнення», третій та четвертий етапи чемпіонату України з гірських гонок зібрали навіть більше учасників, ніж торік.
Звичайно ж, гірська дисципліна в нашій країні не є (та й ніколи не була) настільки ж розвиненою, як хоча б в сусідній Польщі. Тому, говорячи про кількість учасників кожної гонки, ми чудово розуміємо, що пишатися тут нема чим. Але, попри це, позитивна динаміка присутня, і це не може не тішити – якщо торік на старт прикарпатських змагань вийшло усього 12 спортсменів, то минулими вихідними в змаганнях взяли участь майже в півтора рази більше пілотів.
Не можна залишити без уваги маленьке спортивне диво, яке зробили механіки діючого чемпіона країни, Дмитра Захарова. Наслідки досить неприємного «даху» на другому етапі чемпіонату було повністю ліквідовано менш, ніж за три тижні! Забігаючи наперед, скажемо, що й Захаров, і його напарник Віталій Юр’єв на «Трембіті» обійшлися без нових пригод і виступили цілком впевнено та результативно: Дмитро здобув дві перемоги в класі А3 (і закріпився на першій сходинці загального заліку), Віталій посів в тому ж класі четверте та третє місця відповідно. Погодьтеся, не завдячити механікам в цьому випадку було би принаймні неввічливо.
А от кого техніка підвела – так це одного з головних потенційних опонентів Захарова, Вадима Трутнєва. Буквально напередодні старту, на останніх тестових заїздах знов вийшов з ладу двигун його кіт-кару Lada 2112! Батькові та сину Трутнєвим нічого не лишалось, як «розділити навпіл» другий сімейний спорткар, Renault Clio – Вадим стартував на ньому в суботу, Сергій в неділю. Зрозуміло, що таке рішення, більш емоційне, аніж прагматичне, суттєво погіршило турнірне становище Вадима та зробило його шанси на підсумковий титул зовсім примарними…
«Renault – добра машина, вона чудово керується та тримає трасу, – розповів проекту «Ралі в Україні» Вадим Трутнєв. – Але для того, щоби боротися за перемогу в класі А3, її треба робити більш потужною, переробляти двигун. Я дуже хотів стартувати на кіт-карі, але йому, таке враження, наче пороблено. Цього разу ми виявили тріщину в голівці блоку циліндрів вже тоді, коли машину збирались завантажувати на лафет, щоб везти на гонку. Фактично, в цей момент чемпіонат для мене було закінчено – адже наздогнати Захарова тепер я не зможу навіть математично».
Найяскравіша боротьба цього разу розгорнулася в класі А2, де «порушником спокою» став відомий киянин Сергій Юнашев. В перший день змагань він напрочуд впевнено здобув перемогу, випередивши лідера цього класу та діючого чемпіона Сергія Бабака у підсумку майже на секунду. В неділю Бабак оговтався і після двох залікових стартів випереджав Юнашева на 0,2 секунди. Але на третьому підйомі «Юнга» видав просто приголомшуючий результат, проїхавши дистанцію майже на півтори секунди краще, ніж в попередніх спробах!
Звичайно ж, результатом такого потужного виступу стали дві перемоги Юнашева, тоді як Бабак обидва рази лишався другим. Цікаво, що тепер, за підсумками чотирьох змагань, двох Сергіїв в турнірній таблиці розділяюсь жалюгідні два бали – тож їхнє вересневе протистояння на останніх етапах в Схіндиці обіцяє стати справжньою окрасою цього сезону.
Можливо, вас дивує, що ми й досі ні сказали ані слова про абсолютний залік? Це через те, що цього разу боротьби за перемогу тут просто не було. Скориставшись паузою в ралійних змаганнях, гірську гонку вирішив відвідати один з фаворитів українського ралі, Олександр Козлов – звісно ж, він легко та невимушено виграв обидва етапи змагання. Хтозна, можливо, Сашко вирішив у такий спосіб потренуватись на асфальтовому покритті перед тим, як чергового разу стартувати на якомусь ралійному змаганні в сусідніх Польщі або Словаччині? Час покаже…
Єдиний крім Козлова учасник на повному приводі – Іван Лобоцький – конкуренції лідеру скласти поки що не зміг; втім, потрібно відзначити, що результати цього спортсмена у порівнянні з двома попередніми етапами «гори» значно покращились. Приміром, якщо на «Бескиді» він програвав Дмитру Захарову майже сім секунд з кожного підйому – то на «Трембіті» це відставання скоротилось до двох секунд. Цікаво, чи триватиме цей прогрес і далі?
Насамкінець зробимо те, чого майже ніколи не відбувається – звернемо трохи уваги на один з автомобілів безпеки, за кермом якого цього разу виступав Олександр Ревега. Спортсмен з Виженки презентував досить незвичний для наших теренів спорткар – Toyota Corolla в кузові «седан», який він підготував власноруч. Важко сказати, чи буде ця, досить вікова, машина конкурентоздатною в порівнянні з більш свіжими суперницями – але в будь-якому разі, було би дуже цікаво, якби в Східниці Олександр стартував вже в заліку.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Євген Хитрук