Вдруге поспіль на етапах ЧУ події в монопривідних класах розгортаються чи не в детективному жанрі, причому розв’язкою поки що навіть не пахне.
Об’єктивно кажучи, зі спортивної точки зору сценарії «Трембіти» в класі 2WD захоплюючим не був. Через низку обставин цього року в Максима Євдокимова фактично немає рівних за швидкістю конкурентів – за виключенням, хіба що, Вадима Ільясова. Але харків’янин на цій гонці зіткнувся з черговими технічними проблемами – йому просто на допі довелося ремонтувати дросельну заслонку. Сталося це на початку недільної секції ралі; і оскільки Вадим втратив на цьому більш ніж півгодини (!), жодних шансів на вдалий результат в нього вже не лишалось.
Тож з урахуванням вищезгаданого, завдання Євдокимова на неділю було доволі простим – проїхати всю дистанцію без помилок і оформити, таким чином, своє чемпіонство достроково. Власне, саме це він і зробив, потішивши своїх численних вболівальників спокійною та виваженою їздою. Валерій Терещенко, який всю гонку боровся не стільки з трасою, скільки з власним двигуном, посів другу позицію, а на третю – певною мірою через проблеми Ільясова – піднялася Юлія Гриценко.
От, власне, саме Гриценко цього разу і стала «продюсером» нового сезону детективного серіалу, який в даний час тільки набирає обертів. Оскільки в даному випадку ми не маємо морального права давати будь-які оцінки ситуації, обмежимося виключно констатацією фактів.
Отже, факти полягають в тому, що після першого недільного сервісу екіпаж Юлії Гриценко та Карини Сіроклин порушив правила заїзду на пункт контролю часу. Сталося це з різних причин – тут і недосвідченість екіпажу, і нечітке розміщення знаків КЧ, і присутність сторонніх людей, які завадили спортсменкам зорієнтуватись у просторі. Але факт є факт: дівчата порушили одразу декілька пунктів регламенту, що не лишилось без уваги конкурентів. Пікантності ситуації додав і той факт, що суддя на даному КЧ не відреагувала належним чином на скоєне порушення – також припустившись, у свою чергу, досить грубої помилки.
Подальші події розвивалися у відповідності регламентуючим вимогам. Спортивні комісари отримали протест стосовно даної ситуації, розглянули його та винесли рішення – призначити екіпажу Гриценко пеналізацію (за випередження) та грошовий штраф (за порушення правил проїзду КЧ); судді ж винести догану. Але, оскільки такий фінал подій не влаштував суперників (як ви вже давно здогадались, мова весь час іде про екіпаж Максима Євдокимова та Володимира Моржова), ними одразу було озвучено намір про подання апеляції на рішення КСК.
Власне, зараз ми знаходимось саме на цьому місці в історії. Буквально вчора, в рамках встановленого регламентом терміну, ФАУ отримала ретельно підготовлену апеляцію (як кажуть – на 24-х сторінках, повних тексту та малюнків). Попереду – апеляційний суд ФАУ, який в будь-якому разі поставить крапку та дасть трактовку епізоду. Але ми були б не ми, якби не додали до цієї розповіді коротеньку власну ремарку.
В українському ралі досить давно є поширеним принцип – змагатись потрібно на трасі, а не на папері. Часи, коли топові команди, пілоти, судді та інженери чи не кожну гонку закінчували поданням та розгляданням протестів одне на одного, давно в минулому. З одного боку, це непогано – боротьба за нагороди (якщо вона є) дійсно точиться переважно на спецділянках. З іншого – не є нормальним, коли конфлікти, які мали би вирішуватись офіційно, обговорюються виключно в кулуарах та на просторах інтернету.
Тому в даному випадку ми, хоча й утримуємось від оцінок епізоду, маємо за необхідне підкреслити, що офіційний шлях подання протестів та апеляцій – цілком правильна та гідна можливість розібратись в ситуації та встановити справедливість, якою б вона не була. Так, в діях Максима Євдокимова нескладно знайти особисті мотиви – адже буквально декілька тижнів тому його самого було дискваліфіковано. Але, попри це, бажання спортсмена діяти у свою чергу законним шляхом викликає не тільки подив, а й певну повагу. І, звичайно ж, цікавість – чим все ж таки закінчиться цей детектив?
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Володимир Некрасов, Сергій Холодило