Таке буває нечасто: розв’язка напруженої командної боротьби відбулась буквально на останніх кілометрах бойової дистанції.
До другого етапу чемпіонату України з ралі серйозніше за інших підійшли дві київські команди, чиє суперництво почалось кілька років тому. DENSO X-Team владнала всі внутрішні питання і виставила свій «традиційний» склад: Юрій Хоміцький в повному приводі, Сергій Івченко в класі 2WD Open, Валерій Терещенко в класі 2WD. У свою чергу, TECE Binotel Racing Team, після невдачі в Херсоні, залучила до своїх лав двох потужних бійців – разом з Антоном Корзуном (клас 4WD Open) на старт мали вийти Станіслав Прусс (2WD Open) та Надія Соболєва (2WD). Відзначимо, що це були лише дві команди, які на 100% використали можливості, надані регламентом – решта колективів цього разу виступали або двома, або навіть одним екіпажем.
Перша неприємність спіткала TECE Binotel ще до початку ралі, коли стало відомо, що Станіслав Прусс через технічні проблеми стартувати не зможе. Команда оперативно зробила заміну, і долучила до складу дебютанта чемпіонату, херсонця Андрія Повода, що виступає в класі Cross Country на позашляховику Toyota FG Cruiser. Ситуативне рішення – яке, зазначимо, себе повністю виправдало.
Отже, протягом більшості спецділянок «Галіції» боротьба між цими колективами йшла майже на рівних. Хоміцький мав певну перевагу над Корзуном, але Соболєва суттєво випереджала Терещенка; тож за віртуальними очками тут була майже рівність. Щодо Івченка та Повода, то вони стабільно посідали другу та третю позиції в своїх класах відповідно. Таким чином, за один доп до фінішу двоє колективів-лідерів віртуально набирали майже однакову кількість очок – 56 балів везли пілоти DENSO X-Team, 55 набирали учасники TECE Binotel.
Однак остання спецділянка докорінно змінила ситуацію – майже один за одним з траси зійшли Корзун та Соболєва! Відповідно, Валерій Терещенко миттєво перемістився на першу позицію в класі 2WD – і не тільки отримав свою першу перемогу за три роки виступів в чемпіонаті України, але й вивів свою команду на чисте перше місце (причому, як на даному етапі, так і в турнірній таблиці всього чемпіонату). Натомість, TECE Binotel додала до свого активу лише очки, набрані Андрієм Поводом – і в результаті її відставання від лідерів тільки збільшилось…
Говорячи про інші команди, маємо приділити увагу ще двом колективам, які були цього разу представлені виключно пілотами повного приводу. Найбільшого успіху, що й не дивно, досягла київська команда «БудуНасыпать», яку очолює найбільш титулований український пілот Олександр Салюк. Саша, який проводив цього разу свою соту гонку в рамках чемпіонату України, виступив, як завжди, потужно, показавши кращий час на всіх спецділянках ралі, окрім двох перших міських супер-спешіалів. Достойну пару йому склала також Дар’я Бакай – киянка протягом гонки стабільно посідала шосту позицію, яка після сходу Корзуна перетворилась на п’яту.
Більш драматичним був виступ черкаської команди Mogul Racing Team, до складу якої, пропустивши один етап, повернувся її засновник Павло Копилець (в його активі – шосте місце в класі 4WD Open). Головним героєм тут знов, як і в Херсоні, став Олександр Козлов, який потрапив у дуже незвичні пригоди. На СУ4 львів’янин трохи широко зайшов у поворот і зачепив заднім колесом за край товстезного дерева, що лежало обабіч дороги. В результаті його машина лишилась колеса та заблокувала проїзд, через що решту каналу було переведено в дорожній режим.
В більшості ситуацій це означало би для Козлова схід – але в даному випадку йому пощастило. Якби машина не заважала проїзду, її полишили би там до кінця ралі – але через необхідність звільнити дорогу автомобіль витягли та доставили до сервісного парку. Там механіки швидко полагодили все, що наламав пілот – і Козлов встиг рестартувати з наступної секції. І не просто рестартувати, а й показати другий час на двох з чотирьох останніх спецділянок! В результаті, навіть маючи штраф за пропущену СД, Сашко зумів піднятись на восьму позицію в абсолютному заліку ралі – і можна тільки гадати, де б він був, якби не прикрий епізод з деревом…
Наостанок звернемо увагу на двох пілотів, які цього разу не входили до складу жодної з команд. Блискуче виступив гість з Литви Кароліс Кайріс, який, здається, вже освоївся в українському пелотоні. Почавши гонку досить спокійно, прибалт згодом прискорився настільки, що впевнено посів третє місце в абсолюті ралі, поступившись тільки Салюку та Хоміцькому! Доречі, це вже другий подіум Кароліса в Україні – перший мав місце торік, на ралі «Столиця». Подивимось, чи не замахнеться литовець на призове місце за підсумками всього чемпіонату – адже такого до нього не робив ще жоден гість з Балтії…
Ще один спортсмен, який викликав повагу своїм результатом – киянин Ігор Нечипорук, який зрештою повернувся до виступів в чемпіонаті після півторарічної перерви. «Галіція» показала, що неприємності Ігора – аварія на «Столиці», вбитий двигун на «Чумацькому Шляху» – лишились в минулому, і він знову здатен підтримувати високий темп. Підсумкова четверта позиція в змаганні – дуже непоганий результат; шкода лише, що набрані пілотом очки не допомогли жодній з команд…
Безумовно, на ралі «Галіція» було ще багато різних подій – в тому числі не тільки цікавих, але й таких, що потребують негайного обговорення. Ми неодмінно повернемось до цих питань в окремих статтях, які вийдуть на нашому сайті найближчим часом.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Євген Олейніков, Євген Канаш, Євген Хитрук, Михайло Овсяник, RallyVision