Українські ралісти зробили черговий крок назустріч можливим нагородам в цьогорічних чемпіонатах Латвії та Естонії.
Цікаво, що обидва екіпажі-представники нашої країни стартували в одному ралі – але при цьому набирали очки в залік різних чемпіонатів. Сталось це тому, що латвійське Rallijs Cēsis цього року, на відміну від попередніх сезонів, входило до календарів як латвійської, так і естонської першості. Відповідно, Сергій Потійко, який цього разу знов виступав в парі з естонцем Сергієм Ларенсом, змагався в естонському заліку – тоді як Надія Соболева та Тетяна Кравцова продовжували набирати залікові бали в латвійському.
Відзначимо одразу: кожен з наших представників свою тактичну задачу на цьому етапі вирішив без особливих проблем. Потійко, хоч і з величезним (понад чотири хвилини) відставанням від лідера Прііта Коіка, посів третє місце в заліковому класі EMV2. Соболева, попри прикру аварію на передгоночних тестах, також провела змагання стабільно, з самого початку і до фінішу впевнено тримаючи за собою третє місце в заліку LRC3. Таким чином, обидва екіпажі отримали можливість за підсумками ралі зійти на подіум і вкотре підняти над ним український прапор.
А ось стратегічні турнірні перспективи в кожного з наших представників суттєво відрізняються між собою. І, оскільки як в Естонії, так і в Латвії, до кінця сезону лишилось по два етапи, саме час подивитись на ці перспективи більш детально.
Отже, в естонському заліку EMV2 після п’яти раундів одноосібно лідирує Прііт Коік, який, за попередніми результатами, має на своєму рахунку 123 бали. Сергій Потійко наразі йде другим, маючи в активі 67 очок, тобто майже вдвічі менше. Оскільки в залік чемпіонату Естонії йдуть шість кращих результатів з семи, обидва пілоти ще мають шанси суттєво поповнити свій «баланс» – але повірити в те, що Потійко зможе випередити Коіка без якихось шалених проблем в естонця, дуже важко.
Виходячи з цього, математичні шанси Сергія на титул, які на даний час ще існують, можуть розтанути вже на наступному етапі чемпіонату, Paide Ralli – якщо воно закінчиться перемогою Коіка. На додачу, не варто забувати ще про одного швидкого естонця, Каспара Касарі (зараз має 52 очки) – він пропустив ралі в Цесіс, але в Пайде планує стартувати. Відтак, за певних умов Потійко може втратити навіть ту другу позицію, на якій він зараз перебуває.
Набагато кращою виглядає турнірна ситуація в латвійському класі LRC3, де зараз лідирують Соболева та Кравцова. Після чотирьох етапів з шести можливих український екіпаж має в своєму активі 102,2 бали, тоді як переслідувачі помітно відстають: поляк Тимотеуш Абрамовскі має 70 очок, латвійці Ілія Закманс та Гунтіс Лієлкаїс– 68 та 62 очки відповідно. Відзначимо, що в залік латвійського чемпіонату йдуть всі шість етапів, причому деякі з них, залежно від дистанції, мають підвищуючий коефіцієнт 1,3. Зокрема, наступний етап (а ним знов-таки буде естонське Paide Ralli) вже точно має цей коефіцієнт – відповідно, всі учасники, які фінішують там, отримають на 30% очок більше, ніж зазвичай.
Припустимо, найбільш небезпечний з суперників – а це, очевидно, Абрамовскі – набере в двох гонках, що лишились, максимум балів. В такому випадку на фініші сезону він матиме 158 очок (виходимо з того, що підвищуючий коефіцієнт матимуть обидва заключні етапи чемпіонату). З огляду на це, Соболевій потрібно двічі фінішувати не нижче третьої позиції – і в цьому випадку вона випередить польського колегу на жалюгідні 0,8 бала!
Втім, навіть такий – цілком реальний, до речі – сценарій не гарантує Надії та Тетяні чемпіонських титулів. Латвійський регламент висуває для цього ще дві додаткові умови: по-перше, протягом сезону в заліку мають стартувати щонайменше 8 екіпажів; по-друге, щонайменше 4 з них мають взяти участь принаймні в чотирьох гонках. Наразі ж в турнірній таблиці заліку LRC3 присутні лише шість екіпажів, з яких тільки три виходили на старт по чотири рази.
Таким чином, для гарантованого здобуття чемпіонських титулів 2024 року в Латвії, нашим дівчатам потрібні мінімум три умови:
- Фініш щонайменше на третій позиції в кожній з двох гонок, що лишилися;
- Участь Гунтіса Лієлкаїса в будь-якій з гонок, що лишилися;
- Участь ще двох нових екіпажів класу LRC3 в будь-якій з гонок, що лишилися.
Відзначимо, що друга умова з великою імовірністю буде виконана – адже Лієлкаїс принаймні подав заявку на участь в Paide Ralli. Що ж до двох інших – почекаємо та подивимось, чи здійсняться вони…
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Krists Andersons