Незважаючи на те, що ралі «Трембіта» цього року не є фінальним етапом чемпіонату України, ми в редакції все ж таки вважаємо його чи не найважливішим моментом року – і ось чому.
За підсумками двох попередніх етапів цьогорічного ЧУ в усіх залікових класах склалась доволі цікава ситуація. В кожній категорії сформувалась група з двох-трьох лідерів заліку, яка на невелику відстань відірвалась від переслідувачів. І, власне, якраз «Трембіта» може стати тим моментом, який вирішить – чи стане ця відстань нездоланною?
Візьмемо до прикладу абсолютний залік (який певною мірою повторює також залік повнопривідного класу 4WD Open). Наразі, як ми й передбачали перед стартом сезону, тут є два чіткі лідери – Юрій Хоміцький (66 очок) та Антон Корзун (56 очок). Кожен з пілотів вже має по одному сходу з дистанції, що позбавляє обох права на помилки. Власне, це стовідсотково розуміють обидва – а особливо Корзун, який, за даними його команди, не встиг відновити пошкоджений автомобіль після кам’янецької аварії. Але пропускати етап не можна в жодному разі – тому Антон, як повідомили нам, виступатиме на машині, орендованій у Володимира Петренка.
Отже, на двох перших етапах лідери обмінялись перемогами – і тепер мають вирішити для себе, якої стратегії дотримуватись в подальшому. Скоріше за усе, і Юра, і Антон стануть трохи обережнішими, намагаючись, з одного боку, випередити суперника – але, з іншого, в жодному разі не повернутись з гонки без залікових балів. На додачу підкреслимо, що можливий схід будь-кого з них автоматично збільшить шанси кількох переслідувачів, серед яких найбільш небезпечними є Олександр Козлов, Руслан Топор та Павло Копилець.
Тож на «Трембіті» ми побачимо один з двох сценаріїв. Якщо Корзун та Хоміцький проведуть гонку чисто та фінішують в топі – їхній відрив від переслідувачів збільшиться, що, за певних умов, може перетворити залишок чемпіонату на чистий двобій. Якщо ж хтось з лідерів (або обидва) припуститься помилки, це автоматично розширить коло претендентів на титул до чотирьох, або навіть п’ятьох пілотів.
Аналогічна ситуація має місце в класі 2WD Open, де досить несподівано з’явився одноосібний лідер – Максим Шиков (100 очок). Завдяки двом переможним фінішам на «Столиці» та «Фортеці» «Мед Макс» набрав максимум можливих балів – тоді, як всі без виключення конкуренти бодай одного разу з траси зійшли. Отже, й тут маємо досить важливий момент: якщо Шиков знов фінішує в призах (а свою спроможність зробити це він вже двічі довів), відрив від переслідувачів збільшиться до дуже вагомого. Якщо ж ні, лідером заліку Максим все одно залишиться – але його позиції стануть слабшими, а конкуренти, навпаки, отримають додатковий позитивний імпульс.
Нагадаємо, якщо хтось забув, що цими конкурентами є щонайменше троє небезпечних пілотів: Сергій Рудьковський, Генадій Єфімов та Михайло Горшков. Кожен з них має в своєму розпорядженні потужну техніку, яка на спецділянках Прикарпаття матиме певну перевагу за рахунок їхньої конфігурації. Зокрема Рудьковський, за нашими даними, провів кілька днів на тренуваннях в Житомирській області, де дороги мають в дечому подібний характер. Тому недооцінювати суперників Шикову не варто – навпаки, саме на «Трембіті» йому слід бути якомога обережнішим.
А от в класі 2WD картина суттєво відрізняється від інших – але від того вона не стає простішою. Згідно списку попередніх заявок, на «Трембіту» збираються приїхати лише ті, хто є лідерами заліку, а саме Максим Євдокимов (71 очко), Павло Курбатов (70 очок) та Сергій Івченко (50 очок). Перевага у швидкості в цій трійці однозначно належить Івченку – але на його рахунку вже є один схід з траси, тоді як суперники поки що помилок не робили. Доволі ж несподіване лідерство дебютанта чемпіонату Максима Євдокимова поки що пояснюється не стільки його швидкістю, скільки тверезим розрахунком та обережним ставленням до техніки.
І знов-таки, найближча гонка може стати вирішальним моментом – в першу чергу якраз для Івченка. В жодному разі йому не можна втрачати очок, оскільки така втрата стане критичною в контексті всього турніру. В свою чергу, Євдокимов та Курбатов, об’єктивно програючи Івченку в швидкості, мали би зробити ставку на надійність – водночас не забуваючи про те, що в них самих майже однакова кількість очок. Кількість різноманітних варіантів стратегії тут є просто безмежною – тому віддаємо це на розсуд самим спортсменам, а самі будемо уважно спостерігати за подіями однієї з найкрасивіших ралійних гонок сучасної України.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Денис Сісін, Євген Хитрук, Ігор Цибко, Дайана Троян