Перші два етапи чемпіонату України з гірських перегонів були сповнені драматичними подіями, причому переважно – серед фаворитів змагання.
Від тих пір, коли взимку стало відомо про намір батька та сина Трутнєвих взяти участь в цьогорічному гірському чемпіонаті, вболівальники з нетерпінням чекали на старт сезону. Небезпідставно вважалося, що саме Вадим та Сергій Трутнєви здатні ускладнити життя діючим чемпіонам Дмитру Захарову та Сергію Бабаку, які торік змагалися переважно між собою. Власне, перші два етапи чемпіонату під спільною назвою «Бескид» мали дати відповідь на питання, чи стануть надії вболівальників реальністю.
Перші кваліфікаційні підйоми суботи, 18 липня, показали, що Вадим Трутнєв підійшов до старту чемпіонату в чудовій формі – адже він з першої спроби показав час, на три секунди кращий за будь-кого з конкурентів. Але, як виявилося, іншу думку мав потужний кіт-кар Вадима, який відмовився продовжувати змагання через несправність двигуна. Спортсмен не склав зброю, зробивши ще одну спробу стартувати на іншому автомобілі, Renault Clio свого батька – але технічні негаразди спіткали й цю машину. У підсумку – прикрий подвійний схід з дистанції та нуль очок на першому етапі змагань.
За відсутності ужгородців, Захаров та Бабак досить спокійно розділили між собою два перші місця в суботніх заїздах – але відстань в 1,5 секунди між ними натякала на певне продовження боротьби в неділю. Третю ж позицію посів напарник та штурман Захарова, Віталій Юр’єв – і саме він, як виявилося, став чи не головною дійовою особою змагань наступного дня…
Кваліфікація показала, що роздавати нагороди фаворитам заздалегідь не варто: Захаров та Трутнєв, якому вдалося відремонтувати Renault, показали результати з різницею в мікроскопічні 0,06 секунди! При цьому Бабак, хоча й випередив обох суперників, далеко відірватись не зміг – всього 0,2 секунди від Захарова. Здавалося, попереду – запекла суперечка, але… Під час кваліфікації других пілотів до парку сервісу приходить звістка, що напарник Захарова, виступаючи з ним на спільній машині, злетів з траси та значно пошкодив як мінімум кузов…
Завдяки неймовірним зусиллям механіків, які під час стислої перерви зуміли привести Civic Захарова до ладу, діючий чемпіон все ж-таки зміг взяти участь в залікових підйомах – але про повноцінну боротьбу за перемогу мова вже не йшла. Все, що вдалося Дмитру – це якимось дивом пришвидшитись настільки, щоби випереди Трутнєва-молодшого на неймовірні 0,3 секунди та посісти другу позицію в абсолюті. Щодо Бабака, то після двох залікових підйомів його перевага над усіма конкурентами стала настільки значною, що в третій спробі вже не було потреби.
Тож в підсумку маємо повну рівність набраних очок між Бабаком та Захаровим в абсолютному заліку та чудові перспективи на наступні етапи, де ці спортсмени будуть просто зобов’язані їхати на межі власних можливостей. Щодо Трутнєва, то в його швидкості ніхто не має сумнівів – але чи не підкидатиме йому нові сюрпризи техніка?
З решти подій гірської гонки «Бескид» відмітимо, в першу чергу, довгоочікуване повернення в чемпіонат Івана Ракуса, який зрештою привів до ладу свою машину після важкої аварії дворічної давнини. Також треба звернути увагу на появу новачків, тернопільчанина Івана Лобоцького на Mitsubishi Lancer Evo та киянина Юрія Івахно на Suzuki Swift Sport – попри не найкращі результати, їхні виступи можна вважати цілком вдалими для дебютантів серії. Наступні два етапи гірського чемпіонату відбудуться вже за три тижні на трасах Івано-Франківщини.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Михайло Овсяник