Вдруге з початку війни українські ралісти вийшли на старт міжнародних змагань – і знову, як і два місяці тому, це сталося в Литві.
Нагадаємо, що першою після 24 лютого появою українських спортсменів на трасі будь-якого ралі став виступ екіпажу Олександра Салюка та Юлії Єфімової на кубковому ралі «Вісагінас» 7 травня. І от, майже через два місяці після того, українські прапорці знов з’явились в стартових списках литовських змагань – цього разу нашу країну представляли Сергій Потійко та Іван Мішин.
Передбачаючи численні питання, які можуть виникнути у наших читачів, вважаємо доцільним одразу розставити крапки над «і». Дніпровський пілот Сергій Потійко (як і деякі його колеги – наприклад, Юрій Протасов чи Дмитро Радзівіл) вже досить довгий час живе та веде бізнес за кордоном. Щодо штурмана екіпажу, одесита Івана Мішина, то для участі в двох литовських ралі він належним чином отримав дозвіл Міністерства молоді та спорту, яке нещодавно офіційно надало українським спортсменам можливість тимчасово покидати межі країни – виключно для участі в міжнародних змаганнях. Тож шукати в даному випадку «зраду», мабуть, не варто – наші хлопці взяли участь в гонках цілком легально та законно.
Повертаючись до суто спортивного боку подій, відзначимо, що екіпаж представив Україну більш ніж достойно. Першим стартом Потійка та Мішина на новій Skoda Fabia Rally2-kit цього року стало кубкове ралі «Юодупе», яке складалось з 12 коротких, але дуже швидких спецділянок. З урахуванням того, що після першої секції до екіпажів, стартуючих в заліку Кубку, приєднались учасники литовського чемпіонату з міні-ралі, загальна кількість автомобілів сягнула 140! Приємно, що українці не загубились в цьому натовпі, посівши п’яту позицію абсолютного заліку та отримавши перемогу в заліковому класі Open.
Більш серйозним випробуванням для наших стала наступна гонка – ралі «Жямайтія», яке було об’єднаним етапом чемпіонатів Литви та Польщі. Зрозуміло, що цього разу все було складніше: і дистанція, яка сягала понад 110 кілометрів СД, і конкуренція – на старт вийшли екіпажі з Литви, Польщі, Латвії, Естонії і навіть Швеції з Ірландією.
Втім, і тут Потійко з Мішиним мали чудові шанси на максимальний результат. Першу половину дистанції вони тримались на другій позиції в заліку LARC3, а на дев’ятій спецділянці через помилку лідера, Петраса Шяйчюнаса, взагалі вийшли на перше місце! За словами Івана Мішина, українці мали намір утримати переможний темп до кінця ралі, але… Нажаль, помітивши некоректну роботу гальмівної системи, екіпаж прийняв рішення уникнути подальшого ризику та припинити участь в змаганні.
В будь-якому випадку, чергове нагадування ралійному світові про те, що Україну не можна викреслювати зі спортивної мапи, відбулось. Цілком зрозуміло, що цього року розраховувати на масове повернення наших спортсменів до міжнародних змагань не варто – але ми неодмінно дочекаємось часів, коли українське ралі повернеться на достойне місце в європейській автоспортивній родині.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Alfonsas Rakauskas, Rally Zemaitia, Іван Мішин