Непрості часи потребують непростих рішень – абсолютний чемпіон України 2019 року Антон Корзун проведе ралійний сезон на монопривідному автомобілі.
Задовго до початку війни київський екіпаж Антона Корзуна та Павла Кононова планував змінити свій Mitsubishi Lancer Evo на більш сучасну техніку. Варіанти розглядались різні, але, схоже, найбільш реальними претендентами були Ford Fiesta N5 або Ford Fiesta Rally3. І ось, як сніг посеред весни, впала новина: українці планують провести 2023 рік, виступаючи на монопривідному автомобілі Peugeot 208 Rally4.
Що це – крок назад чи, навпаки, чітке розуміння ралійних тенденцій сучасної Європи? І, навіть якщо так, – то навіщо ж тоді був минулорічний старт в Іспанії, де кияни якраз і знайомились з Ford Fiesta Rally3? Тоді, в жовтні 2022 року, поспілкувавшись з Павлом Кононовим, ми зробили висновок, що екіпаж планує переходити саме на таку техніку – то що ж змінилось протягом цієї зими?
«Минулорічний старт в Іспанії був, скоріше, покликом душі, – так пояснив проекту «Ралі в Україні» ситуацію Антон Корзун. – З початком війни я поховав ралі десь глибоко в собі; і, напевно, там би воно лишалось і досі, якби одного разу мене не запросили на картинг. За кілька годин після цього я вже з’ясовував, які існують варіанти для участі в будь-якому ралі. Саме так півроку тому ми опинились в Іспанії.
Після того змагання ми чітко визначились з цілями на наступний сезон. Перш за все, ми мусимо повернутись до спортивної форми, яку мали перед війною – адже одна гонка за півтора роки це дуже мало. Друге завдання – розвинути своє вміння описувати спецділянки, покращити нашу стенограму та її читання.
Але, оскільки одним з ключових критеріїв вибору був бюджет, ми зрозуміли, що для досягнення таких цілей нас цілком влаштує монопривідний автомобіль. Нам порадили команду, яка запропонувала машину та чемпіонат, оптимальні за співвідношенням ціни та якості».
Дійсно, не тільки автомобіль, але й турнір, який обрали для участі Корзун та Кононов, також є незвичним для українців – мова йде про чемпіонат Португалії, який стартував минулими вихідними в Фафе. Турнір складається з восьми етапів, перший з яких пройшов 11-12 березня, а останній має відбутися в середині жовтня. Саме в цій серії наші земляки вперше виступили на монопривідному Peugeot 208 Rally4.
«Можу сказати, що Peugeot – це точно хороший автомобіль для свого класу, – каже Корзун. – Ним приємно керувати, в ньому комфортно їхати. Нам не вдалося достатньо ретельно підготуватись до гонки, тому мені ще не зовсім ясно, як їхати на передньому приводі. Але це був тільки перший крок, а попереду на нас чекає ще сім етапів. Сподіваюсь, ми зможемо краще готуватись до змагань і з часом точно прискоримось».
Власне, й перший досвід вийшов напрочуд вдалим – за підсумками проведеного етапу Корзун та Кононов посіли 4 місце в класі RC4 та десяте місце серед всіх екіпажів, які були заявлені в чемпіонат Португалії. Загалом, в абсолютному заліку Rally Seras de Fafe (яке одночасно було ще й етапом чемпіонату Європи), український екіпаж посів 43-ю позицію.
«Найбільшим розчаруванням для нас стала кількість спецділянок, які було перервано, – додає Антон. – З тих чи інших причин три СД було відмінено, а ще чотири переведено в дорожній режим. В результаті ми сподівались проїхати 180 кілометрів в змагальному режимі – а проїхали усього 105 км».
Дійсно, в умовах опанування нової техніки кожен тренувальний або змагальний кілометр має особливу цінність, і втрачені можливості – це прикро. Але, як і каже Корзун, попереду ще сім етапів португальського чемпіонату, перша половина з яких пройде на гравійному покритті, а друга – на асфальтовому. Тож, сподіваємось, в підсумку кияни отримають чимало корисного досвіду – який неодмінно стане їм у пригоді, коли ралійні змагання повернуться і в Україну.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © TECE Binotel Racing Team