Вперше з початку російсько-української війни в одному ралійному змаганні вийшли на старт одразу два українські екіпажі.
Шляхи, які привели наших співвітчизників на стартову рампу Tet Rally Liepaja 2023 були досить несхожими. Сергій Потійко та Іван Мішин ще на початку року задекларували, що до кола їхніх інтересів входять більшість змагань в Фінляндії та країнах Балтії – тож пропустити етап чемпіонату Європи, який проходив в Латвії, було б нелогічно. До того ж, Ралі Лієпая паралельно входило й до заліку національного чемпіонату Латвії, причому як два його етапи (нагадаємо, що саме таку схему деякий час тому пропонував для відродження українського чемпіонату Борис Ганджа).
В свою чергу, Антон Корзун та Павло Кононов нинішній сезон проводять в південній Європі, а саме – в Португалії, де виступають на монопривідному Peugeot 208 Rally 4. За словами команди TECE Binotel Racing Team, екіпаж щиро скучив за повним приводом – тому, коли виникла можливість орендувати на одне ралі Skoda Fabia Rally2-Kit, кияни вирішили нею скористуватись.
Таким чином, вперше за півтора роки українські вболівальники отримали можливість побачити на ралійній трасі одразу два «свої» екіпажі, причому на однакових автомобілях. Ба більше – не те, що однакових: власне, Корзун отримав в своє розпорядження ту саму «шкоду», на якій Потійко провів перші три зимові гонки цього року. Звісно ж, було дуже цікаво подивитись, якими будуть результати обох наших пілотів в порівнянні один до одного.
Звичайно ж, очікувати, що наші хлопці якимось дивом одразу опиняться серед лідерів європейського чемпіонату, було марно – все ж, у лідерів континентальної першості і бюджети трохи інші, і накату, м’яко кажучи, побільше. А от в заліку латвійського чемпіонату і Потійко, і Корзун виглядали вельми непогано; причому, наприклад, перший з двох «спарених» етапів вони проїхали майже з однаковим часом (різниця за підсумками 106 км спецділянок склала всього 3,2 секунди). Цілком очевидно, що незнайома техніка не стала великою загадкою для Корзуна – адже він з першого допу і до кінця ралі підтримував приблизно однаковий темп (за виключенням першої недільної СД, де Антон програв Сергієві майже хвилину).
Отже, за підсумками Ралі Лієпая кожен з українських екіпажів отримав щось своє. Потійко з Мішиним, посівши в суботу та неділю відповідно третє та друге місця в заліковому класі LRC3, набрали в залік латвійського чемпіонату 49 очок – і тепер одноосібно очолюють турнірну таблицю цього класу. Враховуючи, що в календарі чемпіонату Латвії лишилось ще три етапи, можна з великою імовірністю прогнозувати, що українці докладуть максимум зусиль, аби утримати свою, більш ніж впевнену перевагу.
Що ж до Корзуна з Кононовим, то на їхньому рахунку – четверте та третє місця на двох етапах латвійського чемпіонату та 44 очки в заліку того ж таки класу LRC3. Скоріше за все, київський дует навряд чи змінить свої задачі на сезон – адже португальська програма виступів ще далеко не завершена. Втім, черговий експеримент з новою повнопривідною машиною явно вийшов непоганим; тож не будемо виключати можливість повернення Корзуна на балтійські траси, наприклад, по звершенні сезону в Португалії.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © MV Foto, Igmar Matto