Сергій Потійко та Іван Мішин подовжили власну серію результативних фінішів вже до дев’яти змагань поспіль.
Четвертий етап чемпіонату Литви з ралі, який проходив в останні вихідні липня поблизу міста Рокішкіс, ще міцніше закрутив інтригу в турнірі – зокрема, в тому заліковому класі, де змагаються наші співвітчизники. Воно й не дивно: адже з-поміж пілотів, які складають першу десятку чемпіонату в класі LARC3, в Рокішкіс не приїхав лише Вайдотас Пашкевічюс (чим, скажемо наперед, суттєво погіршив своє турнірне становище). Всі решта претендентів на призи чемпіонату вийшли на старт, сповнені амбіцій та планів.
Українці, які дедалі краще опановують підготовлений командою Proracing кіт-кар Skoda Fabia Rally2-kit, провели гонку ще потужніше, ніж раніше. З самого початку Потійко з Мішиним тримались на четвертому місці в заліку класу, а після виліту поляка Адріана Ржезніка піднялись до призової трійки – з якої не випадали вже до самого фінішу. Цікаво, що ця ситуація була справжнім дежа-вю з попереднього етапу – адже й тоді саме схід Ржезніка дозволив Потійку виграти одну позицію.
Загалом, третє місце на фініші дозволило українцям набрати 23 залікові бали, що стало їхнім найбільшим здобутком протягом цього чемпіонату. Але як це позначилось на турнірному становищі Потійка в заліку перших пілотів класу LARC3? Щоби отримати відповідь на це питання, потрібно розглянути результати, яких спромоглися досягти на Rally Rokiskis його конкуренти.
Отже, хорошою новиною для Сергія (з турнірної точки зору, звичайно ж) стало те, що двоє його потенційно небезпечних суперників фінішу в Рокішкісі не побачили. Причому, якщо вже згаданий поляк Ржезнік і так поступався Потійку сімома балами, то литовець Маріус Вегеле до цього сходу очолював залік класу. А проблеми лідера, скажемо відверто, завжди тішать всіх, крім самого лідера (ну й його вболівальників, само собою).
Водночас, поганою новиною в тому-ж таки турнірному сенсі стало те, що двоє сильних суперників, латвієць Емілс Блумс та литовець Гедріюс Фірантас, провели гонку ще краще, ніж Сергій Потійко – власне, якраз вони й посіли перші два місця на подіумі. При цьому Блумс, який втретє поспіль забрав максимум очок (30 за перемогу + 5 за виграний Power Stage), не просто вийшов на перше місце в класі, а й відірвався від переслідувачів щонайменше на 20 балів. Без зайвого ризику можна прогнозувати, що у випадку, якщо Блумс ще раз зробить аналогічний переможний дубль, його можна буде достроково вітати з чемпіонством.
Загалом, за підсумками чотирьох етапів чемпіонату, перша п’ятірка класу LARC3 виглядає так: Блумс (105 очок), Фірантас (82), Вегеле (81), Потійко (80), Пашкевічюс (60). Як бачимо, український пілот поки що знаходиться буквально в одному кроці від подіумної зони, при тому, що найближчий конкурент суттєво відстає. Втім, ми б не радили Сергієві розслаблятись – і на це є щонайменше три причини.
По-перше, при підрахунку остаточних результатів чемпіонату в кожного з пілотів буде відкинуто один гірший результат; і якщо у конкурентів це сходи або пропуски етапів, то у Потійка це, наразі, 13 очок, отриманих на Ралі Жямайтія. По-друге, очки на фінальному змаганні литовського чемпіонату нараховуються з коефіцієнтом 1,5, що також може наробити глобальних змін в турнірному становищі. Ну, й по-третє, невблаганна статистика свідчить про те, що остання гонка року для Сергія Потійка в минулому часто ставала найгіршою в сезоні – тож до неї пілоту варто ставитись з потрійною увагою та концентрацією.
Ну, а щоби закінчити розмову про Ралі Рокішкіс, відмітимо, що штурманом в одному з екіпажів безпеки, як і рік тому, була ще одна представниця нашої країни, киянка Ірина Павлік. Цікаво, що Паулюс Новакас, якому асистувала Ірина, є фактично професійним «сефіті-драйвером»; адже з 25 ралійний стартів в своїй кар’єрі цей пілот 19 провів саме за кермом автомобіля безпеки, яким незмінно була Subaru Impreza STi N10. Чергова ознака європейського ставлення до безпеки, якій українське ралі може поки що лиш позаздрити…
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Альфонсас Ракаускас