Одразу два українські екіпажі розпочали сезон 2024 року з зимових змагань в Фінляндії та Латвії.
Першим етапом підготовки до нового сезону завжди мають бути тести – саме цим правилом керувались як Сергій Потійко, так і Надія Соболева, запланувавши собі кількаденну тренувальну сесію на відомому фінському автодромі Snow Rally Ring. А якщо ти вже в Фінляндії, то чому б не проїхати й перший етап національного чемпіонату цієї країни? Навіть за відсутності турнірних завдань, це в будь-якому разі мало би стати певним підсумком проведених тестів; як сказали би студенти, «закріпленням пройденого матеріалу».
Ось так дві однакові Skoda Fabia Rally-2 kit під керуванням українських екіпажів опинились на старті фінського Ралі Рііхімякі. Втім, не всі чотири прапорці на боковому склі цього разу були українськими – місце ко-драйвера праворуч від Сергія Потійка цього разу посідав не Іван Мішин, а відомий естонський спортсмен Сергій Ларенс. Як прокоментував цю новину сам Іван, цього року він асистуватиме своєму пілоту в кращому випадку в чемпіонаті Литви; решту змагань Потійко планує провести з іншим штурманом.
Першу спробу спільної роботи Потійка та Ларенса вдалою назвати не вийшло – за одну спецділянку до фінішу Ралі Рііхімякі екіпаж злетів з траси в сніговий кучугур і вибратись звідти не зміг. Але ще більш прикро закінчилось це змагання для Надії Соболевої та Тетяни Кравцової, яких було дискваліфіковано через порушення маршруту! Досить дивний сам по собі, цей випадок почав здаватись абсолютно загадковим, коли стало ясно, що через таку саму причину зі змагання було вилучено ще п’ять місцевих екіпажів…
«Я не можу нічого сказати щодо решти учасників, – зізналась проекту «Ралі в Україні» Надія Соболева, – але в нашому випадку ми винні самі. Спочатку ми думали, що заплутались в одному місці, де було кілька різних вказівників – це здавалось нам найбільш імовірною причиною. Реальність виявилась набагато простішою: Таня не загубилась, вона правильно орієнтувалась, ми просто випадково натиснули кнопку, яка обнуляє дистанцію. Тепер цього точно не повториться».
Другий старт відбувся за тиждень після першого на латвійському Ралі Алуксне, яке було спільним етапом чемпіонатів Латвії та Естонії. Цього разу наші представники впорались набагато краще – і Потійко, і Соболева без ексцесів подолали всю дистанцію змагання і вибороли місця на подіумі: Сергій в естонському заліку EMV2 (третє місце), Надія в латвійському заліку LRC3 (друге місце).
«Що стосується нашого результату, то чесно кажучи, мене не гріє 2 місце в класі із трьох машин, і в абсолютному заліку десь в кінці, – написала Надія Соболева на своїй сторінці в Facebook після фінішу Ралі Алуксне. – Але я задоволена тим, що на складній трасі, яку ніколи не бачила в очі, змогла проїхати стабільно. Моя швидкість трохи виросла, зʼявляється контакт з машиною, по стенограмі ще повний капець, але в мене є надія, що ми в майбутньому зможемо показувати достойні результати».
Наступними змаганнями в календарях естонського та латвійського чемпіонатів стануть відповідно Ралі Отепя (2-3 лютого) та Ралі Сарма (9-10 лютого) – сподіваємось знов побачити українські екіпажі на старті одного чи обох цих змагань. Що ж до чемпіонату Литви, то він цього року обходиться без зимових етапів і стартуватиме аж в середині травня.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Дасе Янова, Альфонсас Ракаускас