Український екіпаж Надії Соболевої та Тетяни Кравцової досить несподівано очолив турнірну таблицю ралійного чемпіонату Латвії після трьох етапів.
Нагадаємо, що повернення двох українських спортсменок на ралійні траси відбулось наприкінці минулого року, коли вони – доволі неочікувано для багатьох – вийшли на старт німецького ADMV Lausitz Rallye. З цього виступу почалась нова стадія в кар’єрі Надії та Тетяни – стадія, пов’язана з виступами на повнопривідній техніці.
Для початку дівчата обрали для себе кіт-кар Skoda Fabia Rally2-kit, підготовлений литовською командою ProRacing. Після серії зимових тестів екіпаж взяв участь в фінському Riihimäki-ralli (де був дискваліфікований за відхилення від маршруту), а також у двох етапах чемпіонату Латвії – Rally Aluksne та Rally Sarma. Вдало поєднуючи обережність з поступовим зростанням швидкості, українки спромоглися двічі фінішувати на другому та третьому місцях в заліку класу LRC3 – і, таким чином, їхній актив за підсумками зимової частини чемпіонату складався з 49 залікових балів.
Втім, після весняної паузи Надія та Тетяна знов здивували своїх прихильників, змінивши автомобіль – тепер вибір пав на Ford Fiesta Rally3 від команди Baltic Motorsport Promotion. Після першого старту на новій техніці могло здаватись, що українки прийняли помилкове рішення – адже литовське Rally Visaginas завершилось для них досить неприємним сходом з траси. Сходом дуже прикрим ще й тому, що стався він на останньому допі – хоча перед ним дівчата посідали третю, призову сходинку в заліковому класі Open.
Тим часом календар латвійського чемпіонату зазнав неочікуваних змін – організатори червневого Võru Rally повідомили про відміну свого змагання з фінансових причин. Відповідно, латвійському комітету ралі довелось терміново шукати заміну виїзному етапу свого чемпіонату – причому, розуміючи, що ніхто з домашніх організаторів «в пожежному порядку» проводити незаплановану гонку не стане. Рішенням став черговий етап чемпіонату Європи Delfi Rally Estonia, в рамках якого було вирішено провести ще й окремий залік для національних чемпіонатів Естонії та Латвії. Водночас, розуміючи, що канал при цьому відчутно збільшиться, «націоналам» запропонували подолати дещо меншу дистанцію, ніж «міжнародникам» – а саме 119 км спецділянок замість 187 км.
Незапланований естонський старт вийшов для наших представниць напрочуд вдалим – чого не скажеш про їхніх конкурентів. Уявіть лишень, що з 20 екіпажів, заявлених на Delfi Rally Estonia до заліку чемпіонату Латвії, фінішу дістались лише сім! І, що найбільше потішило українських вболівальників, серед невдах опинились всі основні суперники Соболевої – латвійці Гунтіс Ліелкаїс та Ілія Закманс, литовець Петрас Шяучюнас та поляк Тимотеуш Абрамовські. Єдиний екіпаж, якому поступились в цьому ралі українки – талановитий 18-річний юніор з Туреччини Керем Казаз, якому асистує мега-досвідчений португалець Хуго Магальяеш.
Ось так і вийшло, що, фінішувавши другими в заліку класу LRC3 (та четвертими в загальному латвійському заліку), Надія Соболева та Тетяна Кравцова очолили залік свого класу, маючи тепер в активі аж 80,2 залікові бали – проти 49 в Закманса та 39 в Казаза. Втім, спочивати на лаврах українкам поки що не можна в жодному разі – адже як мінімум Казаз є дуже сильним та небезпечним суперником. Достатньо сказати, що лиш цього року він вже провів 13 (!) ралійних змагань в семи країнах Європи – і на даний момент йде другим в «молодшому» заліку чемпіонату Європи ERC3. Отже, доля титулу багато в чому залежатиме від того, чи збереться Керем стартувати в трьох наступних етапах латвійського чемпіонату.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Urmo Sibul, Vilius Saltenis