10:39 25 Серпня 2024

Humus Paide Rally: подарунок на свято

День Незалежності України два наші ралійні екіпажі святкували в Естонії – і зробили все, аби порадувати своїх численних вболівальників.

АвторВолодимир НекрасовВолодимир НекрасовПрофіль »

Нагадаємо, що естонське Humus Paide Rally цього року одночасно входило до заліків чемпіонатів Латвії та Естонії, де беруть участь, відповідно, екіпажі Надії Соболевої/Тетяни Кравцової та Сергія Потійка/Сергія Ларенса. Оскільки в обох чемпіонатах гонка в Пайде була передостаннім етапом, її вагу для обох наших представників було важко переоцінити. Будь-яка помилка могла значно погіршити турнірне становище українців; тож, перш за все, обом екіпажам був потрібний вдалий фініш.

Перша позитивна новина для Соболевої прийшла ще до початку змагання – а саме, в момент публікації списку учасників. З трьох обов’язкових умов, потрібних Надії для здобуття чемпіонського титулу, дві не залежали від нашої спортсменки – і обидві вони були виконані. І хоча ми детально перерахували ці умови в попередньому огляді, згадаємо їх ще раз:

  • Загальна кількість учасників чемпіонату Латвії в класі LRC3 мала сягнути восьми пілотів – з цим допомогли естонці Патрік Енок та Йоосеп Ральф Нигене.
  • Кількість пілотів, що мають щонайменше чотири старти в чемпіонаті, мала сягнути чотирьох – цим четвертим став латвієць Гунтіс Лієлкаїс.

Отже, відтепер все залежало тільки від самих українок. Два фініші на подіумах в двох останніх етапах автоматично гарантували Соболевій та Кравцовій чемпіонські титули; за інших результатів виникали варіанти. І саме про ці варіанти варто було думати з першої ж спецділянки ралі – оскільки як естонці Енок та Нигене, так і головний суперник українок в турнірі, поляк Тимотеуш Абрамовскі, були значно швидшими за наших і миттєво окупували три перші рядки в протоколах результатів.

Разом з тим, на першому ж допі Humus Paide Rally сталась подія, яка суттєво вплинула на хід гонки – мова йде про аварію Егідіюса Валейші, чий автомобіль вилетів з траси та перекинувся. Абсолютно дивним чином сталось так, що жоден (!) з дев’яти наступних екіпажів, які йшли по дистанції, не зупинився на місці інциденту, як того вимагає регламент – а отже, всі ці спортсмени наприкінці дня були викликані до спортивних комісарів. Надані пояснення (а вони, насправді, були певною мірою логічними) не влаштували суддів; відтак, кожен з пілотів отримав за скоєне порушення часову пеналізацію в розмірі трьох хвилин.

На превеликий жаль, одним з цих пілотів був і наш Сергій Потійко, який, згідно стартової відомості, був восьмим з цих дев’яти. Не коментуючи справедливість штрафу (який, по честі, видається занадто суворим в такій ситуації), відзначимо лиш те, що з трьома хвилинами «баласту» Потійко втратив будь-які шанси на продовження боротьби. Максимум, якого добився українець – це фініш на шостій, передостанній позиції в естонському заліку EMV2. Місця ж на подіумі цього класу поділили між собою фаворити – естонці Прііт Коік та Каспар Касарі, а також турок Керем Казаз.

А ось Надії Соболевій суддівське рішення певним чином зіграло на руку – оскільки в число оштрафованих потрапили її прямі конкуренти, Тимотеуш Абрамовскі та Гунтіс Лієлкаїс (сама ж Надія стартувала значно пізніше і відношення до інциденту на СД1 не мала). Покарання суперників миттєво відкинуло їх на нижні рядки, тоді як Соболева закінчила перший день змагання на третій позиції. Втім, попереду був другий, набагато важчий день…

Забігаючи наперед, скажемо – втримати Абрамовскі за спиною Соболевій не вдалось: аж надто великою на даний час є різниця в швидкості між суперниками. Вже до середини дня польський спортсмен зумів відіграти втрачене, і посунув українку на четвертий рядок. Невеличкий шанс на подіум в нашої спортсменки ще з’явився, коли на останньому допі Абрамовскі пробив колесо і різко уповільнився – але все одно, зумів втриматись на третьому місці з перевагою лише в сім секунд. Перші ж дві позиції в запеклій боротьбі розіграли між собою Енок та Нигене – їх на фініші розділило трохи більше, а саме вісім секунд…

Отже, за підсумками Humus Paide Rally Абрамовскі скоротив своє відставання від Соболевої – але вона продовжує лідирувати в чемпіонаті, причому розрив між ними лишається й досі вагомим. За один етап до фінішу Надія має в своєму активі 126,9 бала, Тимотеуш – 97,3 бала. Математично поляк ще може здобути чемпіонський титул – але щоби не віддати його, українській спортсменці потрібно в фіналі фінішувати на будь-якій позиції не нижче сьомої. Чи вдасться Надії Соболевій та Тетяні Кравцовій з першої спроби здобути титули чемпіонок Латвії – дізнаємось за підсумками Samsonas Rally Utena, яке пройде наприкінці вересня.

Фото © Paide Rally

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні