Нагадаємо, що повернення двох українських спортсменок на ралійні траси відбулось наприкінці минулого року, коли вони – доволі неочікувано для багатьох – вийшли на старт німецького ADMV Lausitz Rallye. З цього виступу почалась нова стадія в кар’єрі Надії та Тетяни – стадія, пов’язана з виступами на повнопривідній техніці.
Для початку дівчата обрали для себе кіт-кар Skoda Fabia Rally2-kit, підготовлений литовською командою ProRacing. Після серії зимових тестів екіпаж взяв участь в фінському Riihimäki-ralli (де був дискваліфікований за відхилення від маршруту), а також у двох етапах чемпіонату Латвії – Rally Aluksne та Rally Sarma. Вдало поєднуючи обережність з поступовим зростанням швидкості, українки спромоглися двічі фінішувати на другому та третьому місцях в заліку класу LRC3 – і, таким чином, їхній актив за підсумками зимової частини чемпіонату складався з 49 залікових балів.
Втім, після весняної паузи Надія та Тетяна знов здивували своїх прихильників, змінивши автомобіль – тепер вибір пав на Ford Fiesta Rally3 від команди Baltic Motorsport Promotion. Після першого старту на новій техніці могло здаватись, що українки прийняли помилкове рішення – адже литовське Rally Visaginas завершилось для них досить неприємним сходом з траси. Сходом дуже прикрим ще й тому, що стався він на останньому допі – хоча перед ним дівчата посідали третю, призову сходинку в заліковому класі Open.
Тим часом календар латвійського чемпіонату зазнав неочікуваних змін – організатори червневого Võru Rally повідомили про відміну свого змагання з фінансових причин. Відповідно, латвійському комітету ралі довелось терміново шукати заміну виїзному етапу свого чемпіонату – причому, розуміючи, що ніхто з домашніх організаторів «в пожежному порядку» проводити незаплановану гонку не стане. Рішенням став черговий етап чемпіонату Європи Delfi Rally Estonia, в рамках якого було вирішено провести ще й окремий залік для національних чемпіонатів Естонії та Латвії. Водночас, розуміючи, що канал при цьому відчутно збільшиться, «націоналам» запропонували подолати дещо меншу дистанцію, ніж «міжнародникам» – а саме 119 км спецділянок замість 187 км.
Незапланований естонський старт вийшов для наших представниць напрочуд вдалим – чого не скажеш про їхніх конкурентів. Уявіть лишень, що з 20 екіпажів, заявлених на Delfi Rally Estonia до заліку чемпіонату Латвії, фінішу дістались лише сім! І, що найбільше потішило українських вболівальників, серед невдах опинились всі основні суперники Соболевої – латвійці Гунтіс Ліелкаїс та Ілія Закманс, литовець Петрас Шяучюнас та поляк Тимотеуш Абрамовські. Єдиний екіпаж, якому поступились в цьому ралі українки – талановитий 18-річний юніор з Туреччини Керем Казаз, якому асистує мега-досвідчений португалець Хуго Магальяеш.
Ось так і вийшло, що, фінішувавши другими в заліку класу LRC3 (та четвертими в загальному латвійському заліку), Надія Соболева та Тетяна Кравцова очолили залік свого класу, маючи тепер в активі аж 80,2 залікові бали – проти 49 в Закманса та 39 в Казаза. Втім, спочивати на лаврах українкам поки що не можна в жодному разі – адже як мінімум Казаз є дуже сильним та небезпечним суперником. Достатньо сказати, що лиш цього року він вже провів 13 (!) ралійних змагань в семи країнах Європи – і на даний момент йде другим в «молодшому» заліку чемпіонату Європи ERC3. Отже, доля титулу багато в чому залежатиме від того, чи збереться Керем стартувати в трьох наступних етапах латвійського чемпіонату.
Фото © Urmo Sibul, Vilius Saltenis