14:22 14 Жовтня 2019

Регламент ралі: що можна покращити?

Нещодавно комітет ралі ФАУ звернувся до автоспортивної спільноти з пропозицією висловити можливі побажання та пропозиції щодо змін в Загальному регламенті ралі на 2020 рік.

АвторВолодимир НекрасовВолодимир НекрасовПрофіль »

Оскільки проект «Ралі в Україні» протягом більш ніж десяти років є одним з безпосередніх учасників ралійного процесу, ми також вважаємо своїм правом та обов’язком внести декілька пропозицій на дану тему. При цьому в якості базового принципу нами було вирішено не вигадувати будь-які «покращення», наслідки яких можуть бути невідомими, а зосередитись виключно на тих пунктах регламенту, необхідність доопрацювання яких стала очевидною протягом минулого сезону.

Проаналізувавши шість етапів чемпіонату України 2019 року, ми виділили чотири епізоди, які, на нашу думку, продемонстрували недосконалість існуючих правил та призвели до негативних наслідків. Отже, нижче ми перелічимо ці епізоди, сформулюємо, в чому полягає суть кожної з проблем, а також запропонуємо можливі варіанти запобігання повторенню аналогічних ситуацій в майбутньому.

Епізод 1 – ралі «Столиця»

Факти: Після закінчення змагальної частини ралі стало відомо, що деякі екіпажі з різних причин, навмисно чи ненавмисно, відхилились від маршруту ралі, який було визначено Дорожньою книгою. Попри це, Спортивні Комісари не опублікували жодної трактовки цього епізоду та не винесли жодного рішення щодо наявності чи відсутності порушення Регламенту. Головною причиною цього було названо відсутність протестів з боку представників інших екіпажів.

Суть проблеми: Оскільки факт «альтернативного руху» по дистанції ралі став доступним широкому загалу, відсутність офіційної трактовки епізоду та/або відповідного рішення КСК призвела до всебічного обговорення ситуації, яке мало доволі негативний характер.

Можливе вирішення: Додати до Загального регламенту ралі в п. 18.1 «Обов’язковий маршрут» підпункт 18.1.2 в наступній або схожій формі:

«Кожну спірну ситуацію, яка має ознаки порушення п.18.1 та про яку стало відомо до закінчення змагання (в тому числі після закінчення змагальної частини ралі), має бути розглянуто Спортивними Комісарами щонайпізніше на заключному засіданні, навіть за відсутності офіційно оформлених протестів або заяв від представників екіпажів, що змагаються. Спортивні Комісари мають опублікувати однозначну трактовку кожної такої ситуації, яка чітко визначала би наявність чи відсутність порушення Загального та/або Додаткового Регламенту ралі».

Епізод 2 – ралі «Фортеця»

Факти: Задля підвищення видовищності змагання та з метою оптимізації пересувань учасників Промоутером було запропоновано провести процедуру ознайомлення з трасою міської ССД2/4 на автомобілях, що змагаються, колоною під супроводом автомобілів безпеки. При цьому під час повторного проїзду по дистанції в режимі ознайомлення екіпажі мали відхилитися від траси ССД задля проїзду через церемоніальний подіум в рамках процедури урочистого відкриття змагання.

Суть проблеми: Враховуючи доцільність згаданої оптимізації, комітет ралі не заперечував проти даного розкладу та умов ознайомлення. Але в Загальному регламенті ралі прямого дозволу на подібний формат проведення ознайомлення немає.

Можливе вирішення: Додати до Загального регламенту ралі в п. 36.7 «Проведення ознайомлення» підпункт 36.7.6 в наступній або схожій формі:

«У виняткових випадках, з дозволу FAU, ознайомлення з трасою ССД може бути проведено «під конвоєм» у супроводі автомобілів Промоутера. У випадках, якщо траса ССД проходить поруч з місцем проведення урочистої церемонії відкриття ралі, Промоутер може скласти маршрут ознайомлення з урахуванням проходження автомобілів, що змагаються, через церемоніальний подіум. Цей маршрут та процедура мають бути детально описані в Додатковому регламенті ралі».  

Епізод 3 – ралі «Чумацький Шлях»

Факти: Через суттєве погіршення погодних умов Промоутер був змушений скасувати проведення ССД1/2, що унеможливлювало отримання екіпажами відповідних бонусних очок. З метою збереження рівності умов, Спортивними Комісарами було прийняте рішення нарахувати бонусні очки за результатами першої змагальної ділянки наступної секції ралі.

Суть проблеми: В Загальному регламенті ралі жодним чином не описано дії Промоутера у випадку, коли проведення ССД скасовано за форс-мажорних обставин. Таким чином, для прийняття вищезгаданого рішення Спортивним Комісарам довелося спиратись на відповідну заяву, подану Представниками екіпажів, що змагаються. Як наслідок, було створено прецедент зміни розкладу та формату змагання за ініціативою та в інтересах учасників.

Можливе вирішення: Додати до Загального регламенту ралі в п. 49 «Супер Спеціальна Ділянка» підпункт 49.5 в наступній або схожій формі:

«Якщо проведення ССД згідно маршрутного листа змагання є неможливим через будь-які обставини, визнані форс-мажорними, Спортивні Комісари можуть за поданням Директора ралі перенести розіграш відповідних бонусних очок на першу спеціальну ділянку тієї ж або наступної Секції, яку буде проведено згідно маршрутного листа ралі. При цьому обмеження максимальної довжини, передбачене п.2.15 для Супер СД, не буде взято до уваги».

Епізод 4 – ралі «Чумацький Шлях»

Факти: Те саме, згадане вище, погіршення погодних умов безпосередньо перед стартом ралі призвело до того, що на трасі ралі з’явились численні калюжі, які могли спричинити (і в реальності спричинили) ушкодження двигунів автомобілів, що змагаються. За цих умов було би доречним використання альтернативних систем подачі повітря (т.з. «шноркелів»). Але, оскільки Представники учасників змагання не звернулись з відповідним проханням, Спортивні Комісари не опублікували жодних роз’яснень щодо можливості чи неможливості використання цих або аналогічних пристроїв.

Суть проблеми: Відповідно до п. 1.2.3 Загального регламенту ралі, «все, що явно не дозволено у відповідності до даного Регламенту, заборонено». Таким чином, несанкціоноване використання шноркелів могло би призвести до опротестування результатів змагання з боку учасників.

Можливе рішення: Додати до Загального регламенту ралі (Додаток IX-1 та IX-2) можливість та умови використання альтернативних систем подачі повітря (шноркелів) з описом можливих заводських та/або саморобних конструкцій (після консультацій з представниками Технічного комітету FAU).  

Наостанок підкреслимо: чотири згадані епізоди не містять повний перелік пунктів регламенту, які потребують доопрацювання. Ми усвідомлюємо, що зробити будь-який документ ідеальним неможливо – це дійсно безкінечний шлях. Але проект «Ралі в Україні» сподівається, що й інші учасники процесу, зі свого боку, звернуться до комітету ралі з пропозиціями, які, на їхню думку, зроблять правила проведення змагань ще кращими та більш справедливими для всіх.

Фото © Wallpaperup, Sander Studio, R&G Project

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні