Наприкінці червня ралійний комітет ФАУ звернувся до спортсменів з пропозицією взяти участь у оновленні складу цієї структури.
Сама пропозиція, текст якої було оприлюднено в спеціалізованій вайбер-групі, звучить так (цитуємо):
«Шановні колеги!
Враховуючи необхідність подальшого удосконалення роботи стосовно розвитку ралі в Україні, Комітет ралі Автомобільної федерації України оголошує конкурс для бажаючих увійти до складу Комітету в якості Представника спортсменів. Процедура виборів та зразок заяви претендента додаються.
Претендентів на посаду Представника спортсменів в Комітеті ралі просимо, з врахуванням вимог процедури, надіслати відповідні заяви в Комітет не пізніше 10 липня 2019 року.
З повагою,
Комітет ралі ФАУ»
Власне, процедура виборів, запропонована комітетом, доволі проста. Будь-який бажаючий – з числа учасників ЧУ 2018 або 2019 років – може подати заяву на вступ до складу комітету. При цьому йому достатньо отримати підтримку щонайменше п’яти перших пілотів з-поміж тих, хто бодай тричі стартував в ралійному чемпіонаті протягом знов-таки тих самих 2018 та 2019 років. Неважко здогадатись, що таких пілотів небагато – точніше, їх 23. Оскільки один перший пілот має право підтримати тільки одного кандидата, легко дійти висновку, що загальна кількість представників може сягнути максимум чотирьох.
Нагадаємо, що зараз до складу комітету ралі входять троє представників від спортсменів – це Борис Ганджа, Ігор Сторчак та Володимир Щербаков. Враховуючи фактичну відсутність будь-яких проявів незадоволення учасниками ЧУ нинішнім станом справ, до роботи представників, здавалося б, не мало би бути претензій. Отже, заплановані зміни, вочевидь, викликані якимись іншими причинами – наприклад, бажанням когось серед вищезгаданих осіб залишити КР. Втім, в опублікованих документах про це не йдеться.
Варто підкреслити, що запропонована схема вибору представників видається доволі об’єктивною – дійсно, кандидатури претендентів мають право висувати тільки ті, хто безпосередньо бере участь у змаганнях, причому не епізодично, а системно. В той же час можна сперечатись з приводу – чому представником має бути виключно діючий спортсмен? Легко уявити собі певне коло осіб, які не виступають або взагалі ніколи не виступали в ЧУ – але при цьому чудово володіють темою та користуються авторитетом у гонщиків.
Але найцікавіше, безумовно, інше, а саме – з якою метою розпочато ці зміни? Чи є в комітету ралі певний стратегічний план – або мова йде просто про бажання зробити процедури формування складу комітету більш демократичними та справедливими? Наразі відповідь на ці питання не є очевидною, тому почекаємо подальшого розвитку подій.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Автомобільна Федерація України