Почнемо зі старшого класу 2WD Open, де головними фаворитами перед стартом вважались Максим Шиков, Генадій Єфімов та Сергій Рудьковський – власне, саме в такій послідовності пілоти розташувались в протоколі після двох суботніх «супер-спешиалів». Шиков вже звично показав кращий час серед усього моноприводу, випереджаючи Єфімова на досить вагомі 18 секунд. За словами екіпажу, машина працювала, як годинник – тож завданням на неділю було закріпити перевагу та довести справу до фінішу.
Марні сподівання! Просто на старті першої ж недільної спецділянки вчергове не витримує трансмісія Renault Clio – і Шиков змушений припинити боротьбу, навіть не почавши її по-справжньому. Маючи час на те, щоби повернутись в гонку за допомогою системи Rally2, киянин вже не мав на це натхнення – адже штраф за пропущені спецділянки в будь-якому випадку не дав би йому досягти бажаного результату. Чи варто було за таких обставин продовжувати боротьбу з ризиком заподіяти машині додаткової шкоди? Питання, скоріше, риторичне.
Втративши небезпечного суперника, два інші претенденти на цьогорічний титул, Рудьковський та Єфімов, змогли зітхнути з полегшенням та зосередитись одне на одному. Втім, говорити про щільну боротьбу не доводиться – всі недільні спецділянки впевнено виграв Сергій. Щодо Генадія, то він так само впевнено тримався на другому місці майже до самого фінішу – але на останньому допі раптово почались пригоди.
Спочатку, за словами пілота, він через відсутність досвіду перегрів гальма. Але це було ще півбіди: згодом, вже неподалік від фінішу – очевидно, після проходження броду – автомобіль завмер. Хвилини здавались вічністю; екіпаж вмикав та вимикав все, що можна, розуміючи, що втрачає срібні нагороди просто на очах. На щастя для Єфімова та Щербакова, машина-таки ожила та дісталася фінішу без нових проблем, перервавши таким чином чорну смугу з двох поспіль сходів.
Пікантність ситуації полягає в тому, що якби Єфімов не зміг завести свій автомобіль ще якихось 12 секунд (!), друге місце в гонці дісталося б іншому пілоту на аналогічній «хонді», Дмитру Захарову. Львів’янин протягом усієї гонки ішов третім – і цілком справедливо (якщо говорити виключно про швидкість) лишився на цій позиції, навіть попри суттєвий штраф за порушення правил руху на КЧ.
Втім, на остаточний розподіл позицій в заліку чемпіонату це жодним чином не вплинуло. Справа в тому, що згідно загального регламенту ралі, при визначенні переможця чемпіонату України в залік підуть чотири кращих результати, показані кожним пілотом в шести етапах-змаганнях. Таким чином, набравши за п’ять етапів 190 очок, Сергій Рудьковський та Андрій Ніколаєв достроково стали чемпіонами в класі 2WD Open, з чим ми їх і вітаємо.
Таким чином, фінальна гонка в Херсоні остаточно назве тільки прізвища пілотів, які одержать цього року срібні та бронзові нагороди. Наразі другу позицію посідає Шиков, третім йде Єфімов. Але, виходячи з попередньої інформації, Максим не планує брати участь у ралі «Чумацький Шлях» – тож Генадій, за умови вдалого фінішу, має цілком реальну можливість піднятись на одну сходинку вище.
Фото © Андрій Заруцький, Євген Лиманчук