Будь-які серії – вдалі чи невдалі – рано чи пізно закінчуються; саме така подія трапилась на п’ятому етапі чемпіонату України з ралі.
Зараз вже можна оприлюднити частину нашої розмови з Сергієм Івченком перед ралі «Ворота України», яке він змушений був пропустити через травму руки. Обговорюючи можливі розклади в моноприводі, ми, звичайно ж, не могли оминути Надію Соболєву, як одну з претендентів на цьогорічні чемпіонські титули. Тоді Сергій – сам знаний спеціаліст по моноприводу – чітко сказав: Надії потрібно усвідомити, що ВАЗ 2108 не здатен витримувати їзду «на всі гроші». «На цьому автомобілі не можна їхати на 100%, – розвинув свою думку Івченко, – достатньо бути просто швидше за суперників».
Власне, «Ворота» довели, що Соболєва здатна успішно дотримуватись саме такої тактичної схеми. Поступившись на перших спецділянках Андрієві Волошину (для якого, доречі, це була перша цього року перемога на супер-спешіалі), Надія суттєво прискорилась із самого початку другого дня ралі. Технічні проблеми, які довелось виправляти силами екіпажу просто на маршруті, разом з півтора хвилинами штрафного часу відкинули Соболєву та Яровенко на третю сходинку в класі 2WD – однак дівчата і після цього не занервували. Дві поспіль перемоги на СД8 та СД9 – і жіночий екіпаж повернувся на перше місце в класі, яке і втримав до фінішу ралі.
Тож перша в ралійній кар’єрі перемога Надії Соболєвої не тільки подарувала їй масу позитивних емоцій, але й вивела на другу позицію в заліку 2WD всього чемпіонату України. Лідером же класу, як і раніше, лишається Валерій Терещенко – поступившись Соболєвій та Волошину, він цього разу фінішував третім. Відзначимо, що Валерій лишається одним з чотирьох пілотів в цьогорічному ЧУ, які повністю пройшли дистанцію всіх чотирьох етапів серії. Здогадуєтесь, хто інші? Якщо ні, відповідь в кінці статті.
Щодо іншого монопривідного класу, 2WD Open, то тут найбільш драматичні події розгорнулись ще до початку гонки, коли на машині литовського спортсмена Довіласа Чютеле відмовив двигун. Згідно регламенту, пілот мав право замінити мотор між технічною інспекцією та початком ралі – але ж для цього треба було мати запасний агрегат… За відсутності такого, Довіласу довелось – за великої допомоги українських колег та вболівальників – буквально за лічені години знайти та встановити на автомобіль стандартний двигун з ВАЗ 2105!
Звичайно ж, після цього про боротьбу за перемогу Чютеле міг забути – адже заміна двигуна та пропущені декілька спецділянок караються вагомим часовим штрафом. Але впертий литовець все ж таки подолав змагальну дистанцію другого дня і фінішував в гонці – хоч і на останній позиції в класі.
Проблеми Чютеле, як не дивно, засмутили, в першу чергу, фаворита цього класу Станіслава Прусса. «Чесно скажу, ми залишились незадоволені цієї гонкою, – признався після фінішу Стас, – через те, що нам не вдалось ні з ким позмагатись. На тестах Чютеле їхав буквально секунда в секунду з нами, і ми сподівались на цікаву боротьбу. На жаль, не так сталось, як гадалось».
І дійсно, на жодній з 10 спецділянок нікому з суперників Прусса так і не вдалося випереди його хоча б на пару секунд. Можливо, на це був би здатний багаторазовий чемпіон класу Сергій Рудьковський – але для нього «Ворота України» пройшли вкрай невдало: поломка підвіски на СД5, ре-старт і знову поломка… В підсумку – перший в сезоні схід з траси і суттєве скорочення відстані між лідером класу та його переслідувачами за набраними очками.
Через проблеми Рудьковського та Чютеле призові місця посіли пілоти, від яких до початку ралі цього важко було очікувати. Другим став гість з Німеччини Конрад Рудігер – зауважимо, що це взагалі перший в українській історії подіум для представника цієї держави. На третє ж місце заїхала обережна та надійна Honda Civic під керуванням Зуліхан Біджанової, яка абсолютно несподівано займає тепер третю позицію і в загальному заліку класу 2WD Open!
Тож, на відміну від абсолютного заліку, де Олександр Салюк вже може приймати вітання з черговим чемпіонством, в командному та обох монопривідних заліках ЧУ ситуація виглядає неймовірно напруженою та багатоваріантною. Звісно ж, в нас ще є час детально обговорити шанси всіх претендентів на всі титули – до фінального етапу ЧУ, ралі «Столиця», лишається майже півтора місяці. Ми намагатимемось заповнити цю паузу за допомогою новин та інтерв’ю; а поки що – відповідь на питання, задане в середині цієї статті.
Отже, наразі в ЧУ-2021 повну дистанцію всіх чотирьох етапів подолали тільки Валерій Терещенко, Олександр Салюк, Микола Нікітюк та Костянтин Полійчук.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Андрій Заруцький, Михайло Овсяник, Євген Хитрук