Потроху набирає обертів чемпіонат Литви з ралі – і, разом з тим, покращуються й результати його українських учасників.
Головною відмінністю цьогорічного литовського чемпіонату від попередніх для нас є те, що тепер Україну в ньому представляє не один екіпаж, а, скажімо так, півтора. До тандему Сергія Потійка та Івана Мішина, які підкорюють литовські траси вже четвертий рік поспіль, приєднався інтернаціональний литовсько-український екіпаж в складі Стасіса Тараіле та Євгена Сокура. Причому слово «приєднався» в даному випадку треба сприймати буквально – адже обидва екіпажі тепер виступають в складі однієї команди Abepa ST-Sport.
Більш досвідчені в усіх сенсах Потійко з Мішиним розпочали чемпіонат дещо впевненіше – в обох етапах, що відбулися, українці досягли фінішу на четвертому (Rally Lazdijai) та третьому (Rally Žemaitija) місцях в заліку класу LARČ3. Втім, заради справедливості, треба відзначити, що цього року наповненість даного класу, порівняно з минулорічною, суттєво зменшилась – за підсумками двох етапів в ньому стартували лише шість перших пілотів, тоді як торік таких було аж 14. Цікаво, при цьому, що наразі в литовському чемпіонаті це єдиний залік, де більше половини учасників є іноземцями – крім Потійка в ньому беруть участь ще три польські пілоти і лише два місцеві.
Якраз два представники Польщі, Тимотеуш Абрамовські та Адріан Жезнік (обидва виступають на Ford Fiesta Rally3) і є наразі головними суперниками наших представників. Власне, Абрамовські записав на свій рахунок перемогу на першому етапі турніру, а Жезнік виграв другий. Однак, через аварію Абрамовські на Rally Žemaitija, конкуренти змогли обійти його – тож на даний момент Жезнік очолює турнірну таблицю класу з 64 очками, за ним йде литовець Петрас Шяучюнас (52 очки), а третє місце посідає Потійко, в якого 45 балів.
Що ж до тандему Тараіле та Сокура, то він, як нескладно здогадатись, знаходиться лише на етапі пошуку «спільної мови» – адже сама ідея об’єднатись в одному екіпажі виникла незадовго до старту турніру. Як пояснив проекту «Ралі в Україні» Євген Сокур, його головною умовою під час обговорення цього співробітництва, було те, що з кожного ралі в Литві він має повертатись на черговому автомобілі, призначеному для Збройних Сил України. Таким чином, на закиди критиків, мовляв, триразовий абсолютний чемпіон України серед штурманів виступає в Литві з метою заробітку, ми можемо відповісти: так, це правда – але заробляє він не гроші, а машини для армії.
Стасісу Тараіле, у свою чергу, не звикати до українських ко-драйверів – адже на самому початку його кар’єри в литовському ралі (власне, минулого року) йому асистував інший наш співвітчизник, добре відомий Любомир Шумаков. В даному складі екіпаж проїхав дві гонки в якості сейфіті, після чого Тараіле двічі стартував в литовському ралі-спринті з місцевим штурманом – причому, обидва рази невдало.
Власне, з невдачі почався і нинішній сезон – адже перший етап чемпіонату, Rally Lazdijai, Тараіле та Сокур не закінчили. Лише з другої спроби, а саме на Rally Žemaitija, хлопцям вдалось побачити умовний «картатий прапор», фінішувавши п’ятими в заліку класу LARČ8. Очевидно, що про якісь привабливі турнірні перспективи мова на даному етапі не йде – але, будемо сподіватись, перший в кар’єрі результативний фініш додасть екіпажу впевненості на шляху до більш вагомих успіхів.
Автор © Володимир Некрасов
Фото © Abepa ST-Sport