Протягом цього сезону ми вже звикли до того, що фаворитами кожного етапу в межах 1,6-літрового класу є двоє харків’ян – Сергій Івченко та Павло Курбатов. Так, певні претензії на титул висуває також киянин Максим Євдокимов – але всі, і сам він в тому числі, розуміють, що до чемпіонської швидкості йому ще досить далеко, а на самій лише надійності постійно обходити суперників, на жаль, неможливо.
Тому результати перших спецділянок «Воріт України», які пройшли суботнім вечором 7 вересня, загалом нікого не здивували. Івченко та Курбатов радісно полетіли вперед, полишивши решту суперників далеко за спинами. Євдокимов, навпаки, не зміг одразу знайти потрібний темп – можливо, через те, що вкотре цього сезону вийшов на старт з новим штурманом. Загалом картина виглядала доволі передбачуваною та зрозумілою.
Несподіванки почалися у неділю, коли вже на другому допі через поломку приводу на трасі зупинився Курбатов. Павло зміг повернутись в пелотон, взявши рестарт – але було цілком очевидно, що п’ять хвилин штрафу за пропущену спецділянку суттєво погіршують його шанси на перемогу. І навіть кращий час, показаний харків’янином на СД5, не міг радикально змінити стан речей – бо ж Івченко, здавалось, повністю контролював хід гонки.
Контролював-контролював, але недовиконтролював. На останньому допі всього ралі, коли перемога в гонці (а, можливо, і в усьому чемпіонаті) вже була майже в кишені, Сергій припускається помилки і злітає з дороги! Майже вигране ралі перетворюється на цілковите фіаско – адже не набравши (вдруге протягом сезону) залікових очок, Івченко втратив також і лідерство в класі…
Очевидно, що проблеми двох фаворитів відкрили шлях до перемоги комусь з їхніх переслідувачів – і, як не дивно, це теж був харків’янин! Дебютант сезону Вадим Ільясов, жодного разу не припустившись грубих помилок, досить несподівано завоював свою першу в житті перемогу на етапі чемпіонату України! На додаток до цього, цей результат став також найкращим в «кар’єрі» його автомобіля, легендарного Peugeot 205 GTI – власне кажучи, важко й пригадати, чи взагалі були в машин даного покоління перемоги на етапах ЧУ?
Повертаючись до Євдокимова, варто визнати, що його гонка також була насичена драматизмом – з першої недільної секції Максим повернувся із пробитим баком. Схід? В жодному разі! На відстані 100 км від гонки, у Львові, було оперативно знайдено потрібний аналогічний бак, який встигли доставити у сервіс та встановити на бойовий автомобіль. Завдяки такій логістичній та сервісній швидкості Євдокимов зміг-таки повернутись в гонку за допомогою тієї ж системи Rally2, та посісти підсумкове четверте (і останнє) місце у класі.
Другим фінішував вже згаданий Курбатов, а третім – ще один новачок цього сезону, Юрій Івахно. Важко повірити, але і його не минули ралійні пригоди – на шляху до фінішу киянин побував на даху! На щастя, місце, в якому це трапилось, було досить людним, і за допомоги вболівальників екіпаж зміг повернути машину на колеса.
Тож яку картину ми маємо в класі 2WD по закінченні п’ятого з шести етапів чемпіонату? Фактично, ясно тільки те, що нічого не ясно. На підсумковий титул претендують ті самі три пілоти – Івченко, Курбатов та Євдокимов. Враховуючи досвід попередніх змагань, можна очікувати будь-якого фіналу; єдине, що можна передбачити – це те, що на 66,6% чемпіон цього року буде харків’янином.
Фото © Андрій Заруцький, Євген Хитрук