Насправді, в тому вигляді, в якому ралі «Ворота України» планувалось минулої зими, це мала бути абсолютно унікальна для нашої країни гонка з асфальтовим дорожнім покриттям. Саме такою була первинна концепція організатора – і саме це рішення було згодом змінено через цілком об’єктивні причини, а саме через нестачу якісних доріг, які можна було би поєднати в логічний та завершений маршрут. І хоча Галицький автоклуб не полишає наміру відродити асфальтове ралі в Карпатах, наразі це лишається перспективою на наступний, 2022 рік.
Цього ж року «Ворота України» знов зустрінуть учасників гравійними дорогами, частка яких є добре знайомою для більшості стартуючих. Власне, приблизно третина дистанції (зокрема, СД «Укрнафта») повторює маршрут весняного ралі «Галіція» – але говорити про повну схожість цих двох змагань в жодному разі не можна. Порівняно з «Галіцією» організатори додали суботню спецділянку «Борислав» (4 проходження по 6 км), змінили конфігурацію довгої спецділянки «Орів» та подовжили маршрут за допомогою коротенької СД «Східниця». Несуттєво, але все ж таки збільшилась і загальна бойова дистанція ралі – з 97 кілометрів вона зросла до 101,6 км.
А от щодо складу учасників «Воріт України», то він, порівняно з «Галіцією», змінився хіба що на 10%. Єдиною втратою, яку поніс пелотон, назвемо відсутність Сергія та Насті Івченків – через травму руки пілот змушений пропустити черговий етап ЧУ. Доречі, досить цікаво буде подивитись, кого вибере в якості заміни команда DENSO X-Team, яка наразі очолює командний залік чемпіонату. Серед найбільш імовірних варіантів – Вадим Ільясов, Андрій Волошин або навіть хтось з литовських пілотів, яких цього разу знов буде двоє (Кароліс Кайріс та Довілас Чютеле).
Відсутність Івченків – з глядацької точки зору – буде компенсована появою двох відомих одеситів, яких на «Галіції» не було: Геннадія Єфімова та Станіслава Прусса, які посилять відповідно склади Odessa Rally Team та TECE Binotel RT. Також відмітимо перший в історії (саме так!) старт інтернаціонального німецько-українського екіпажу в складі Конрада Рудігера та Ірини Павлік – цей тандем сформувався фактично перед гонкою, але одразу привернув до себе чималу увагу. Не менш цікавою є поява нового штурмана в екіпажі Юлії Гриценко – вперше в кар’єрі їй асистуватиме відомий донецький спортсмен Василь Кобенок.
Робити прогнози стосовно сценарію, за яким пройде п’ятий етап чемпіонату України, ми не будемо – як мінімум, щоб не наврочити. Єдине, на чому варто акцентувати увагу – ралі «Ворота України» дійсно буде вважатись п’ятим етапом ЧУ, навіть попри те, що четвертий, маріупольский, не відбувся. Пояснюється це просто: оскільки ралі «Маріуполь» офіційно розпочалося згідно регламенту, своє місце в історії (а також в календарі цьогорічного ЧУ) воно втратити вже не може. Втім, на «правило абсолюта» пропуск цієї гонки не впливатиме – знов-таки, через те, що її було зупинено і залікові бали, як наслідок, не були нараховані нікому.
Фото © Олександр Василюк, Євген Хитрук, Євген Канаш