19:17 25 Квітня 2023

Rallye Prague Revival: новий досвід для українців

Черговою країною, яку відвідали цього року українські спортсмени-ралісти, стала Чехія – минулими вихідними тут відбулося 12-те Rallye Prague Revival.

АвторВолодимир НекрасовВолодимир НекрасовПрофіль »

На відміну від інших закордонних стартів наших спортсменів, про які ми писали раніше, цього разу мова йде про ралі історичних автомобілів (тобто автівок, вироблених 30 та більше років тому). Зазвичай в таких змаганнях використовується не надто складний маршрут – з огляду на поважний вік техніки, яка вже не придатна для великих швидкостей, трамплінів, бродів тощо. Але цьогорічне Rallye Prague Revival виявилось не таким вже й простим – тут були й слаломні спецділянки на іподромі, і підйом на холм, і навіть ділянки для ралі-кросу.

Україну на цьому змаганні представляли два екіпажі, в складі яких було справжні легенди вітчизняного автомобільного спорту: Юрій Бомбандьоров/Олександр Медведченко та Микола Чмих-старший/Валентин Мартишко. Відзначимо, що кожен обрав свою тактику для цього виступу – якщо Чмих та Мартишко вирішили орендувати на гонку в Чехії раритетну Skoda 120, то Бомбандьоров з Медведченком стартували на вже знайомій їхнім прихильникам Lada 2103, підготовленій в Києві.

Практика показала, що більш результативним виявився підхід киян, які подолали всю дистанцію празького ралі і фінішували на 18-й позиції з-поміж понад 30 учасників шостого залікового класу. А от харків’янам не поталанило – орендована машина виявилась надто «сирою», постійно перегрівалась, двигун глох та відмовлявся заводитись… Коли ж після проходження двох перших спецділянок під час вмикання задньої передачі відмовило зчеплення, Микола Чмих вирішив, що з нього досить – і оформив технічний схід з дистанції.

«Насправді, ми отримали чимале задоволення від самого заходу, – розповів проекту «Ралі в Україні» Микола Чмих-старший. – В наших реаліях важко уявити, як можна одночасно проводити три історичні змагання із загальною кількістю учасників понад 200, і при цьому зберігати порядок, спокій та чіткий графік. Також сподобався підхід до технічного контролю: для перших чотирьох класів влаштовують дуже серйозні перевірки, вимагають повної відповідності оригіналу або омологації. А от в молодших класах, починаючи з п’ятого і далі, вимоги набагато більш демократичні, що мотивує стартувати багатьох учасників.

Загалом я ще більше укріпився в думці, що ідея змагань для ветеранів автоспорту, які я почав проводити до війни, має гарні перспективи. Зараз я вже чітко розумію, де, як та за якими принципами ми будемо організовувати такі змагання після перемоги. Тож, попри прикрий схід та неможливість фінішувати в даному ралі, ми все одно отримали новий корисний досвід участі в масштабному та добре підготовленому змаганні».

Фото © Pietro Potijev, M-Sport

Читайте також:
Ралі в соцмережах

Авто для ралі

  • 255 110 Melnichuk 001
  • 255 110 Pushko 002
ТОП-Відео

Всі права на матеріали, розміщені на сайті Rally.in.ua, охороняються відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права. При будь-якому використанні матеріалов сайту, гіперпосилання (hyperlink) на www.rally.in.ua є обов’язковим.

Контакти

Політика конфіденційності

Copyright © Ралі в Україні