На відміну від інших закордонних стартів наших спортсменів, про які ми писали раніше, цього разу мова йде про ралі історичних автомобілів (тобто автівок, вироблених 30 та більше років тому). Зазвичай в таких змаганнях використовується не надто складний маршрут – з огляду на поважний вік техніки, яка вже не придатна для великих швидкостей, трамплінів, бродів тощо. Але цьогорічне Rallye Prague Revival виявилось не таким вже й простим – тут були й слаломні спецділянки на іподромі, і підйом на холм, і навіть ділянки для ралі-кросу.
Україну на цьому змаганні представляли два екіпажі, в складі яких було справжні легенди вітчизняного автомобільного спорту: Юрій Бомбандьоров/Олександр Медведченко та Микола Чмих-старший/Валентин Мартишко. Відзначимо, що кожен обрав свою тактику для цього виступу – якщо Чмих та Мартишко вирішили орендувати на гонку в Чехії раритетну Skoda 120, то Бомбандьоров з Медведченком стартували на вже знайомій їхнім прихильникам Lada 2103, підготовленій в Києві.
Практика показала, що більш результативним виявився підхід киян, які подолали всю дистанцію празького ралі і фінішували на 18-й позиції з-поміж понад 30 учасників шостого залікового класу. А от харків’янам не поталанило – орендована машина виявилась надто «сирою», постійно перегрівалась, двигун глох та відмовлявся заводитись… Коли ж після проходження двох перших спецділянок під час вмикання задньої передачі відмовило зчеплення, Микола Чмих вирішив, що з нього досить – і оформив технічний схід з дистанції.
«Насправді, ми отримали чимале задоволення від самого заходу, – розповів проекту «Ралі в Україні» Микола Чмих-старший. – В наших реаліях важко уявити, як можна одночасно проводити три історичні змагання із загальною кількістю учасників понад 200, і при цьому зберігати порядок, спокій та чіткий графік. Також сподобався підхід до технічного контролю: для перших чотирьох класів влаштовують дуже серйозні перевірки, вимагають повної відповідності оригіналу або омологації. А от в молодших класах, починаючи з п’ятого і далі, вимоги набагато більш демократичні, що мотивує стартувати багатьох учасників.
Загалом я ще більше укріпився в думці, що ідея змагань для ветеранів автоспорту, які я почав проводити до війни, має гарні перспективи. Зараз я вже чітко розумію, де, як та за якими принципами ми будемо організовувати такі змагання після перемоги. Тож, попри прикрий схід та неможливість фінішувати в даному ралі, ми все одно отримали новий корисний досвід участі в масштабному та добре підготовленому змаганні».
Фото © Pietro Potijev, M-Sport