Насправді, найбільш хвилюючий момент в цій історії мав місце три тижні тому, коли Потійко з Мішиним не змогли фінішувати в Ралі Цесіс. Точніше – фінішувати вони змогли, але виключно за допомоги принципу Rally2, тобто рестарту. А за таких умов очки в залік чемпіонату Латвії не нараховуються…
Чесно кажучи, тоді ми не наважились написати про цю подію навіть маленьку новину – аби не наврочити. Але й справді – після невдалого виступу на Ралі Цесіс Сергій втратив лідируючу позицію в своєму заліковому класі, поступившись Іллі Закмансу, який, власне, й виграв ту гонку. Тож, з огляду на ситуацію, доля титулу в класі LRC3 мала вирішитись на передостанньому етапі чемпіонату Латвії, який мав пройти в Естонії.
Давайте в цьому місці зробимо невеличку паузу і розберемось із деякою плутаниною. Отже:
- не весь чемпіонат Латвії проходить в Латвії. Зокрема, два останні його етапи цього року відбуваються в Естонії (Ралі Пайде) та в Литві (Ралі Утена). Це досить поширена в країнах Балтії практика, коли в рамках одного змагання зараховуються очки в залік різних чемпіонатів.
- не весь чемпіонат Латвії поширюється на всі класи автомобілів. Зокрема, широко відоме Ралі Лієпая – крім того, що було етапом чемпіонату Європи – також зараховувалось, як етап чемпіонату для класів LRC2, LRC3 та LRC4. Решта класів (а це, здебільшого, автомобілі, що давно не мають омологації або не відповідають їй) могли їхати Ралі Лієпая хіба що поза заліком. Щоб компенсувати це, латвійський комітет ралі вирішив, що чемпіонат для означених класів закінчиться на один етап раніше, ніж для всіх решти. Що, власне, є кристальним втіленням справедливості.
Тепер давайте знову повторимо сказане вище: доля титулу в класі LRC3 мала вирішитись на передостанньому етапі чемпіонату Латвії, який мав пройти в Естонії. Погодьтеся: тепер, коли ви розібрались в ситуації, ця фраза має сенс, чи не так?)
Отже, картина лишалась напруженою аж до того моменту, коли стало ясно, що Закманс зійшов з траси на самому початку другої спецділянки Ралі Пайде. Після чого Потійку та Мішину було вже не важливо, на якій позиції фінішувати; головне – фінішувати. З цим завданням українці впорались на відмінно, фінішувавши другими в заліку свого класу – і стали, таким чином, чемпіонами Латвії в своєму заліковому класі.
«Чесно кажучи, перед початком сезону ми планували приділити максимальну увагу чемпіонату Литви, – розповів проекту «Ралі в Україні» Іван Мішин. – Але ми базувались про цьому на минулорічному регламенті; а в міжсезоння його змінили, допустивши в наш клас «заряджені» Mitsubishi та Subaru. Наша техніка об’єктивно поступається потужністю цим автомобілям, особливо на тих гонках, де багато прямих відрізків. Тож зараз наша реальна мета – принаймні лишитись в призовій трійці цього класу.
Водночас, в середині сезону ми побачили, що наші результати в чемпіонаті Латвії виглядають більш привабливо – тому й було прийняте рішення боротись в ньому до кінця. Також хочу відмітити, що паралельно нам вдалося отримати перемогу ще й в додатковому Кубку Балтійського моря, що складався з чотирьох етапів, кожен з яких проходив в іншій країні Балтійського регіону: Фінляндії, Естонії, Латвії та Литві. Отже, формально ми привезли з Пайде не один, а одразу два трофеї».
Попри отримані перемоги, кінцівка сезону для українського екіпажу буде доволі напруженою. В планах спортсменів – два фінальні етапи литовського чемпіонату, а також Ралі Сааремаа, яке традиційно є фінальним змаганням, на яке збирається більшість екіпажів з усіх чотирьох країн Балтійського регіону.
Фото © ProRacing