Якщо ви вважаєте, що ми трохи помилились з назвою цього матеріалу, то спробуємо виправитись: «Олександр Козлов, український пілот, який керує автомобілем Subaru Impreza, став чемпіоном 2019 року з ралі!». Краще не стало? Знову думаєте, що ми не розуміємось на тому, про що пишемо? А от і ні.
Нам дуже радісно розділити з вами приємну новину, що чемпіоном 2019 року з ралі в чемпіонаті Західної Канади став наш з вами земляк – Олександр Козлов, який на три залікових бали випередив Крістіана Островського. 14 виграних спецділянок, одна перемога та одне «срібло» на етапах чемпіонату дали змогу відсвяткувати таку довгоочікувану перемогу.
Погодьтесь, що трохи дивно бачити українського пілота в змаганнях за океаном. Але так воно й є: з року в рік, виступаючи в чемпіонаті Канади, повний тезка абсолютного чемпіона України 2016 року Олександр Козлов бере українську ліцензію та їде під прапором нашої країни, за що йому величезна повага. Шлях до чемпіонства був досить довгим – перші згадки про участь Козлова в чемпіонаті Канади з’являються ще в 2010 році. Тоді ще повністю український екіпаж прийняв участь в трьох змаганнях, показавши непоганий результат, а головне – прогресуючи по ходу сезону: 8 місце, 7-ме, 4-те.
Перший успіх прийшов уже на третій рік виступів – в сезоні 2012 року Олександр став другим у заліку Західної Канади. Асистував йому при цьому словенець Мартін Матас, який є його штурманом і нині. Що цікаво, того сезону Олександр так само, як і зараз, набрав 45 залікових балів – але тоді цього вистачило тільки для другого місця (перше посів Харді Шмідтке з 80-ма пунктами). Також варто відмітити, що Козлов того сезону не мав жодних проблем з технікою та фінішував у всіх етапах, в яких прийняв участь.
Так само пройшли сезони 2013 та 2014 років. Жодного сходу з технічних причин – і знову два других місця за результатами сезону. 49 балів в сезоні-2013 (до чемпіонства не вистачило всього 1 балу!) та 63 бали в сезоні-2014 року (мінус 4 бали все від того ж Харді Шмідтке). Зазначимо, доречі, що Шмідтке в цей час керував Mitsubishi Lancer Evo IX, тоді як Олександр всю свою кар’єру їде на Subaru Impreza – увага! – першої генерації (роки виробництва 1994-2000).
В сезоні 2015 року Козлов спробував знову їхати повністю українським екіпажем (разом з Іваном Буричкою), але добра з цього не вийшло – 2 сходи на перших двох етапах та жодних шансів на успіх в сезоні. В 2016 році до екіпажу знову повернувся Мартін, а до Олександра знову повернулась впевненість та швидкість. В сезоні 2017 року Олександр Козлов знову стає другим за результатами сезону – і знову, ви не повірите, набравши 45 балів. Після цього екіпаж вирішив взяти перерву (тільки один старт в сезоні 2018), щоб повернутись торік вже чемпіонами.
Ми намагались зв’язатись з Олександром та взяти у нього інтерв’ю, але він виявився дуже скромною та зовсім не публічною людиною. Натомість нам вдалося поспілкуватись з його штурманом, який відкрив нам трошки планів екіпажу на сезон-2020. Цього року в екіпажу є бажання взяти в оренду Форд Фієста (фото надано нам Мартіном) та спробувати відстояти свій чемпіонський титул на новій техніці. Наскільки це вийде у команди – побачимо, але ми точно будемо вболівати за Олександра та слідкувати за його виступами.
Фото © Шон Бішоп, Пітер МакДональд