Александр Козлов – спортсмен, который по разу завоевал высшие награды и в одном, и в другом чемпионатах; а значит, знает, о чем говорит. Вот и послушаем мнение Саши о том, почему горные гонки на сегодняшний день кажутся ему более интересной серией, чем общепризнанная «королева спорта» – классическое ралли…
«Деякі ралісти думають що «гора» – це занадто просто, не цікаво і страшно. Просто – тому що допи по 3-4 км, а не 15-30. Не цікаво – тому що більше часу витрачаєш на вдягання-знімання шолому, ніж на саму гонку. Страшно – тому що без штурмана.
Це так. Але тим не менше це, можливо, найцікавіша серія українського автоспорту-2021. Або скажемо більше — найцікавіша серія у світі)). Хто там стане чемпіоном Формули-1? Знову Хемілтон, можна не дивитись. Хто стане чемпіоном WRC? Мабуть знову Ож’е? Скільки можна. Чемпіон України з ралі? Та Салюк звісно.
І зовсім інша справа гірські перегони України! Хто виграє гонку? Хонда, Субару, Евік, Вісімка чи Таврія? Абсолютно не відомо. Кожна гонка повна сюрпризів, трагічних сходів, розбитих, а часом і списаних машин. Хто виграє чемпіонат — чайник, який думає, що Субару на одних і тих самих м’яких пружинах і ралійних «блоках» і настройках здатна їхати і гравій, i сніг, і асфальт? Чи професіонали кільцевики на звичайних вісімках (ні, не на евіках, на інших вісімках)? Залишилась лише одна гонка – а це все й досі не відомо. Так само невідомо, хто виграє чемпіонат в залікових класах.
Не цікаво? Субару, яка глохне за 150 метрів до фінішу, їде накатом вгору, ледве-ледве перетинає фінішну лінію і при цьому показує кращий час допу – але не виграє гонку, тому що майже весь перший кваліфікаційний доп їде з пробитим колесом, а на третій заїзд трохи не встигає через довгі пошуки поганого роз’єму в сенсорі… Стокова субару з кондиціонером і шумоізоляціею салону, яка катається своїм ходом через пів-країни, показує кращий заліковий час.
Вісімка сильно пошкоджена під час дощу об відбійник на двох порваних колесах доїжджає до фінішу допу, ремонтується і утримує 4-те місце в абсолюті та друге місце в класі A2. А яка ж машина виграє гонку в класі A2? Та сама вже розбита вісімка, на якій другий пілот їде вже по підсохлій дорозі. А яка машина виграє гонку в абсолюті? Та сама розбита вісімка! Тому що Субару, яка показала кращий час, не заявлена в абсолют!
Таврія, яка заявилась в клас A3 і обігнала там майже всі Хонди, посівши 2-ге місце в класі. Вісімки, які обганяють Субари, Хонди які об’їзджають Евіки – це далеко не всі події, які трапились на одній (!) гонці.
Чудові пейзажі, гостинні люди, особлива карпатська погода, яка за 5 хвилин з безхмарного неба збирає зливу і перетасовує всі карти навіть тоді, коли гонщики встигають змінити резину (адже всього три залікові підйоми мають значення). Субару, яка показує найкращий час в кваліфікації, потрапляє в зливу під час залікових підйомів і програє гонку — це вже традиційна фішка цього року.
Вам все ще не цікаво? Ось вам ще один плюс гірських гонок — одного комплекту старої ралійної резини все ще може вистачити на 2-3-4 сезони гірських гонок! Плюс економія на штурмані та економія на сидіннях — в машину можна ставити тільки один ковш.
А ще можна зекономити та одночасно додати інтриги, заявивши двох гонщиків на одній машині. Тобто розбити машину можна в два рази краще, або розбити її декілька разів за гонку. При цьому одна розбита машина може вибити аж двох пілотів зі змагання. Уявляєте, з якою надією один пілот чекає на іншого? Адже поки другий пілот катає кваліфікаційні підйоми, перший пілот гризе нігті, не знаючи чи йому повернуть цілу машину для заліку (і навпаки).
Чи для вас гроші не мають значення, але ви ще думаєте, їхати чи не їхати? Зайдемо з іншого боку, адже є опції і для мажорів — одному пілоту можна їхати на 2 машинах! Шах і мат, ралісти! Шах і мат)))
Чи залишились якісь мінуси? Так — без штурмана дійсно страшно. Деякі повороти пам’ятаєш, деякі ні, деякі, про які думаєш що пам’ятаєш, а насправді це не він. А розбиваються машини на «горі» так само як і на ралі, регулярно і деколи вщент.
Зате, якщо ви тримаєте машину на дорозі, то спина у вас залишається неушкодженою, чого не скажеш про жорсткі ралійні дороги України».
Фото © Олександр Козлов, Євген Олейніков, Михайло Овсяник, Андрій Питусильник