Цікаво, що нинішній сезон – якщо поглянути на нього під певним кутом – жодного разу не давав нам можливості розслабитись під час чергової гонки. Нумо, згадайте чотири попередні етапи – хіба був хоч один, де ім’я переможця абсолюту ставало ясним вже від старту?
«Столиця» почалась під диктовку Хоміцького – але доволі швидкий схід Юрія віддав лідерство його головному супернику Антону Корзуну; на якийсь час першість перехопив Юрій Шаповалов, але в підсумку переміг все ж таки Корзун.
Поява на ралі «Фортеця» Валерія Горбаня жодним чином не зменшила інтригу в заліку чемпіонату, оскільки пілот на автомобілі WRC в ньому участі не брав. За перемогу змагались переважно Борис Ганджа та Юрій Хоміцький; перший «спіймав дах», другий тріумфально піднявся на верхню сходинку п’єдесталу.
На «Трембіті» потужний старт вдався Русланові Топору, але досить швидко ініціативу перехопив Олександр Козлов. Втім, прикрий схід львів’янина, який впевнено лідирував, відкрив шлях до перемоги Топору.
Насамкінець, «Галіція» мала би стати бенефісом Ганджі, який демонстрував просто-таки шалений темп – але він знов-таки не втримав машину на трасі і зійшов достроково; перемога дісталась Козлову, який об’єктивно був швидшим за решту конкурентів.
І от, зрештою, на початку минулого вікенду склалось враження, що ми маємо справу з переконливим домінуванням одного з пілотів. Принаймні, протягом перших п’яти спецділянок, які напрочуд легко виграв Юрій Хоміцький. Виграв з досить вагомою перевагою – майже 20 секунд над Олександром Козловим і трохи менше півхвилини над Борисом Ганджою. Фактично, вперше в сезоні Хоміцький вів гонку на свій розсуд, а не підлаштовувався під обставини та результати суперників.
Та на шостій спецділянці валідол знадобився вперше – оскільки Козлов несподівано і потужно прискорився і разом відіграв все своє відставання! Порівняємо результати СД4 та СД6, які фактично є проходженням одного відрізку: якщо Хоміцький покращився відносно себе всього на шість секунд, то Козлов пролетів по трасі на двадцять шість секунд швидше, ніж зробив це на першому проїзді. Феноменальний результат, який розвернув ситуацію в верхівці пелотону на 180 градусів.
Тепер вже Хоміцький мав наздоганяти суперника – причому, через більш високу стартову позицію він не міг знати результат Козлова. Насправді, це дуже непроста ситуація; і ми, люди з узбіччя, навіть уявити не можемо всю її психологічну складність. З одного боку, ти маєш прискоритись, щоби відіграти відставання – з іншого, високий темп провокує високий знос резини, що, у свою чергу, підвищує ризик аварії…
В те, що відбулось далі, важко повірити – але на сьомому допі обидва лідери пелотону примудрились проколоти гуму! Різниця полягала лише в тому, що в Хоміцького це був так званий «повільний прокол», який не критично позначився на результаті – а от Козлов майже 10 кілометрів їхав фактично на трьох колесах. Результат, отриманий Олександром за таких умов (всього лиш 25 секунд програшу головному конкуренту), викликає величезну повагу – але, як то кажуть, «рахунок на табло».
Лідерство повернулось до Хоміцького – і тепер лишалось тільки втримати його протягом одного, фінального допа. Запаси валідолу в сервісі було вичерпано, але лишались ще місцеві аптеки. Юрій фінішує, але змушений чекати на Олександра – оскільки тільки його результат визначить ім’я щасливчика… І зрештою – є! Юрій Хоміцький стає п’ятим переможцем етапу чемпіонату України цього сезону! What a race – and what a final!!!
Втім, насправді – це ще не фінал. Турнірне становище напередодні останньої гонки, херсонського ралі «Чумацький Шлях», виглядає таким чином, що певні шанси на титул в абсолюті мають і Хоміцький, і Козлов, і навіть Антон Корзун (ми фактично не згадували його в цьому матеріалі, оскільки він дістався лише середини гонки, після чого зійшов через проблеми з електрикою). Звичайно, становище Хоміцького виглядає найкраще – але чи може він залишатись спокійним з огляду на сценарій цього сезону? І чи не варто всім нам добряче запастись валідолом?
Фото © Євген Хитрук, Андрій Заруцький, Андрій Рощенко