Гонка, яка фактично відкрила весняно-літній ралійний сезон в Балтії, мала досить незвичний для нас формат – всі основні події було вміщено в один день. Поки суботнім ранком учасники змагання проходили процедуру ознайомлення з трасою, їхні команди закривали всі питання, пов’язані з адміністративними та технічними перевірками. По обіді (а, точніше, в 12:25 за місцевим часом) розпочалася змагальна частина ралі, яка містила в собі 10 спецділянок загальною довжиною 54,46 км. Два фінальні допи проходили безпосередньо в Вісагінасі біля сьомої години вечора; тож під час вечері переможці могли вже розливати шампанське в кубки, отримані за призові місця.
Колись давно, на початку існування Кубку Лиманів, аналогічний формат таймінгу використовувався і в нас – з тією відмінністю, що етапи «лиманів» завжди проходили на одній спецділянці, тоді як литовські організатори запропонували учасникам п’ять оригінальних допів (по два проходження кожного). За таких умов кожен екіпаж мав продемонструвати максимальну зібраність та концентрацію – як під час ознайомлення, так і в ході самого змагання. Зазначимо, що вдалося це не всім: з 44 тандемів, які вийшли на старт, фінішу дістались тільки 35.
Екіпаж Олександра Салюка та Юлії Єфімової, який представляв на цьому змаганні Україну, зіштовхнувся зі своїми складнощами, більшість з яких у місцевих спортсменів була відсутня. Змінений через форс-мажорні обставини графік виїзду, довга дорога та затримки на кордоні призвели до того, що наші представники прибули до Вісагінаса лише надвечір в п’ятницю, що автоматично означало відсутність передстартових тестів. Фактично, перший раз за кермо незнайомого автомобіля Салюк сів просто перед виїздом на КЧ0 – гадаємо, будь-які коментарі тут будуть зайвими…
За таких умов розраховувати на те, що український ветеран з перших кілометрів дистанції почне «роздавати» місцевим пілотам, щонайменше вдвічі молодшим за нього, було би наївно. Тож Олександр Петрович, мудро розсудивши, що головною задачею для нього буде успішний фініш, обрав собі комфортний темп, який дозволяв гарантовано зберегти техніку та не припускатись критичних помилок. В цьому режимі екіпаж і провів гонку, фінішувавши на 22-й позиції абсолютного заліку – тобто, фактично в самісінькій середині пелотону. Відзначимо при цьому, що найближчим з суперників Салюка на фініші став добре відомий нашим вболівальникам Кароліс Кайріс, який випередив свого українського колегу всього на 4 секунди.
Разом з цим, необхідно звернути увагу на одну важливу деталь. Взявши участь у ралі «Вісагінас» 2022 року, Олександр Петрович Салюк поставив новий рекорд серед всіх українських ралійних пілотів – адже на момент старту йому виповнилось 67 років 7 місяців та 15 днів! Можемо тільки побажати всім нинішнім ралістам, як українським, так і світовим, аналогічного спортивного довголіття та можливості показувати високі спортивні результати якомога довше.
Щодо загальних результатів ралі «Вісагінас», то перемогу в абсолютному заліку доволі передбачувано здобув один з найсильніших литовських ралістів теперішніх часів Домінікас Бутвілас, який майже на хвилину випередив решту переслідувачів. Нагадаємо, що минулого року саме Бутвілас був головним суперником українця Валерія Горбаня в боротьбі за найвищі нагороди литовського чемпіонату – власне, саме ці двоє пілотів і посіли дві перші сходинки турнірної таблиці. Звісно ж, на продовження цієї суперечки ми всі розраховували і цього року – але наразі з цим доведеться почекати до нашої перемоги над російськими загарбниками.
Фото © MS Photo, Юлія Єфімова